نماد سایت اتاق خبر شبکه گستر

Adobe Reader شما در چه وضعیتی است؟

 براساس جدیدترین آمار، بیش از نیمی از نسخه‎های نرم‎افزار Adobe Reader در دنیا، فاقد آخرین اصلاحیه‎های امنیتی هستند.

طبق آمار به دست آمده، 2/60 درصد از کاربران این نرم‎افزار، از آخرین نسخه اصلاح شده آن استفاده نمی‎کنند. 20 درصد از این کاربران هم نسخه‎های بسیار قدیمی نرم‎افزار Adobe Acrobat را استفاده می‎کنند.

طی یکسال گذشته، دو نرم‎افزار Adobe Reader و Acrobat شرکت Adobe مورد توجه خاص نفوذگران قرار گرفته و به دفعات از نقاط ضعف مختلف در این نرم‎افزارها بطور گسترده، سوءاستفاده شده است.

در شرکت‎ها و موسسات بزرگ، به دلیل اینکه هر نسخه جدید از یک نرم‎افزار، ابتدا باید مورد بررسی و آزمایش قرار بگیرد تا اجازه نصب بر روی تمام کامپیوترها داده شود، گرفتاری‎های روزمره، انجام آزمون و صدور مجوز را به تاخیر می‎اندازد.

در بین کاربران نیز اغلب این تصور وجود دارد که تنها باید سیستم عامل را به روز نگه داشت و توجه چندانی به به روز رسانی دیگر نرم‎افزارهای کاربردی نمی‏شود، مگر آنکه نرم‎افزار بطور خودکار برای اینکار تنظیم شده باشد.

متاسفانه در ایران به دلیل تحریم‎های بین‎المللی امکان به روز رسانی خودکار نرم افزارهای Adobe وجود نداشته و کاربران و مدیران شبکه باید با استفاده از روش‎هایی که دیگر امروزه برای همه شناخته شده است، اقدام به اینکار کنند.

خروج از نسخه موبایل