Adobe Reader شما در چه وضعیتی است؟

 براساس جدیدترین آمار، بیش از نیمی از نسخه‎های نرم‎افزار Adobe Reader در دنیا، فاقد آخرین اصلاحیه‎های امنیتی هستند.

طبق آمار به دست آمده، 2/60 درصد از کاربران این نرم‎افزار، از آخرین نسخه اصلاح شده آن استفاده نمی‎کنند. 20 درصد از این کاربران هم نسخه‎های بسیار قدیمی نرم‎افزار Adobe Acrobat را استفاده می‎کنند.

طی یکسال گذشته، دو نرم‎افزار Adobe Reader و Acrobat شرکت Adobe مورد توجه خاص نفوذگران قرار گرفته و به دفعات از نقاط ضعف مختلف در این نرم‎افزارها بطور گسترده، سوءاستفاده شده است.

در شرکت‎ها و موسسات بزرگ، به دلیل اینکه هر نسخه جدید از یک نرم‎افزار، ابتدا باید مورد بررسی و آزمایش قرار بگیرد تا اجازه نصب بر روی تمام کامپیوترها داده شود، گرفتاری‎های روزمره، انجام آزمون و صدور مجوز را به تاخیر می‎اندازد.

در بین کاربران نیز اغلب این تصور وجود دارد که تنها باید سیستم عامل را به روز نگه داشت و توجه چندانی به به روز رسانی دیگر نرم‎افزارهای کاربردی نمی‏شود، مگر آنکه نرم‎افزار بطور خودکار برای اینکار تنظیم شده باشد.

متاسفانه در ایران به دلیل تحریم‎های بین‎المللی امکان به روز رسانی خودکار نرم افزارهای Adobe وجود نداشته و کاربران و مدیران شبکه باید با استفاده از روش‎هایی که دیگر امروزه برای همه شناخته شده است، اقدام به اینکار کنند.

اشتراک گذاری

Facebook
Twitter
WhatsApp
Telegram

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *