عرضه کامل‌ترین ابزار رمزگشایی باج‌افزار GandCrab توسط بیت‌دیفندر

شرکت ضدویروس بیت‌دیفندر ابزار رایگانی را عرضه کرده که امکان بازگرداندن فایل‌های رمزگذاری شده توسط اکثر نسخه‌های باج‌افزار معروف GandCrab را فراهم می‌کند.

بر طبق اعلام بیت‌دیفندر، ابزار مذکور قادر به رمزگشایی فایل‌های قفل شده توسط نسخه‌های 1 و 4 تا 5.2 باج‌افزار GandCrab است.

به گزارش شرکت مهندسی شبکه گستر، پس از ضبط و مصادره سرورهای متعلق به گردانندگان GandCrab توسط پلیس اروپا (یوروپل) و مشارکت نهادهای قانونی 9 کشور اروپایی، کلیدهای رمزگشایی در اختیار بیت‌دیفندر قرار داده شده و این شرکت نیز اقدام به انتشار این ابزار کرده است.

بیت‌دیفندر پیش‌تر هم دو ابزار رمزگشایی ویژه GandCrab ارائه کرده بود.

عرضه کامل‌ترین ابزار رمزگشایی GandCrab در حالی صورت می‌پذیرد که کمتر از دو هفته قبل، صاحبان این باج‌افزار از بازنشستگی خود از دنیای جرایم سایبری خبر داده بودند. در مطلبی که این افراد در یکی از تالارهای گفتگوی هکرها منتشر کردند، ادعا شده که GandCrab موجب پرداخت بیش از 2.5 میلیارد دلار باج – با میانگین هفته‌ای 2.5 میلیون دلار – توسط قربانیان شده است.

اکنون با عرضه ابزار بیت‌دیفندر و انتشار خبر تعطیلی آن می‌توان امید داشت که جهان سایبری در حال رهایی از شر یکی از مخرب‌ترین باج‌افزارهای تاریخ است.

ابزار رمزگشایی بیت‌دیفندر از مسیر زیر قابل دسترس است:

همچنین راهنمای استفاده از آن نیز در لینک زیر قابل دریافت و مطالعه است:

اشتراک گذاری

Facebook
Twitter
WhatsApp
Telegram

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *