نماد سایت اتاق خبر شبکه گستر

اصلاحیه های امنیتی مایکروسافت برای ماه جولای

روز سه‎شنبه، 21 تیرماه، طبق برنامه ماهانه، شرکت مایکروسافت اقدام به انتشار اصلاحیه‎های امنیتی جدید برای ماه میلادی جولای کرد. این ماه، چهار اصلاحیه منتشر شده که فقط یک اصلاحیه دارای درجه اهمیت حیاتی (Critical) است و سه اصلاحیه دیگر، فقط درجه اهمیت مهم (Important) دارند. این چهار اصلاحیه در مجموع 22 نقطه ضعف را در سیستم‎های عامل Windows و نرم‎افزار Visio اصلاح و ترمیم می‎کند.

اصلاحیه حیاتی شماره MS11-053 نقطه ضعفی را در بخش Windows Bluetooth Stack برطرف می‎کند. در صورت ارسال یک بسته اطلاعاتی (Packet) مخرب و دستکاری شده به کامپیوتر آسیب پذیر، می‎توان از این نقطه ضعف سوءاستفاده کرده و کنترل کامپیوتر را در اختیار گرفت.

دو اصلاحیه MS11-054 و MS11-056 تعداد عمده‎ای از نقاط ضعف این ماه را در خود جای داده‎اند. اصلاحیه MS11-054 چندین نقطه ضعف را در بخش Kernel سیستم عامل Windows برطرف می‎کند. اصلاحیه MS11-056 نیز نقاط ضعفی را در بخش Windows Client/Server Runtime Sub-system ترمیم می‎کند. اصلاحیه MS11-055 نیز به تنهایی یک نقطه ضعف را در نرم‎افزار Visio نسخه 2003 با مجموعه به روز رسانی SP3 اصلاح می کند.

خروج از نسخه موبایل