مهمترین چالش‌های حوزه امنیت فناوری اطلاعات در سال 98

در سال‌های اخیر، صنعت فناوری اطلاعات ایران به پیشرفت‌های قابل‌توجهی دست یافته است. توسعه دولت الکترونیک و گسترش سرویس‌های موسوم به بانکداری الکترونیکی، ظهور برنامک‌های خدمات‌دهی در حوزه‌های مختلف و استقبال کاربران ایرانی از این خدمات در سال 97 به اوج خود رسید.

با وجود مزایای بی‌شمار بهره‌گیری از صنعت پاک فناوری اطلاعات، این واقعیت را باید پذیرفت که الکترونیکی شدن امور عملا به‌معنای ورود اطلاعات شخصی و کاری هر چه بیشتر به شبکه‌ها و پایگاه‌های داده کامپیوتری است. موضوعی که بی‌تردید مورد توجه خاص هکرهایی که در پی اطلاعات شهروندان ایرانی هستند قرار خواهد گرفت.

بدیهی است که در صورت عدم حفاظت صحیح و رعایت نکردن اصول امنیتی، خسارات چه بسا جبران‌ناپذیری متوجه میلیون‌ها شهروند ایرانی شده و حتی موجب بروز بحران‌هایی حیاتی در زیرساخت‌های حساس کشور خواهد شد.

در آستانه سال نو، شرکت مهندسی شبکه گستر در ویژه‌نامه‌ای، ضمن مرور رویدادها و تجارب کسب شده در گذشته و با نگاهی به بدافزارها و تهدیدات سایبری در سال 97، دورنمایی از مهمترین موضوعات و چالش‌های حوزه امنیت فناوری اطلاعات در سال 98 را ترسیم کرده است.

شرکت مهندسی شبکه گستر، ارائه‌دهنده محصولات و خدمات در زمینه امنیت شبکه از زمان تأسیس در سال ۱۳۷۰، همواره به امر آگاه‌سازی در زمینه امنیت فناوری اطلاعات به عنوان یکی از اصلی‌ترین راهکارهای مقابله با تهدیدات سایبری توجه خاص داشته است. امید است مطالب این ویژه‌نامه که حاصل تحقیق و پژوهش کارشناسان این شرکت است راهنمایی برای ارتقای دانش کاربران این حوزه باشد.

برای دریافت این ویژه‌نامه بر روی تصویر زیر کلیک کنید.

اشتراک گذاری

Facebook
Twitter
WhatsApp
Telegram

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *