هک سیتریکس توسط هکرهای ایرانی

بر طبق اطلاعیه‌ای که سیتریکس آن را منتشر کرده، هکرهای خارجی ضمن رخنه به شبکه این شرکت آمریکایی، اطلاعات بالقوه محرمانه و طبقه‌بندی شده‌ای را نیز سرقت کرده‌اند.

از محصولات و سرویس‌های این غول مجازی‌سازی دنیا در بسیاری از شرکت‌ها و سازمان‌های بزرگ در کشورهای مختلف استفاده می‌شود. از جمله مشتریان این شرکت می‌توان به کاخ سفید و ارتش آمریکا اشاره کرد.

سیتریکس اعلام کرده که چهارشنبه، 15 اسفند ماه، از طریق پلیس فدرال آمریکا (FBI) که خود از مشتریان این شرکت است از موضوع هک شدن شبکه‌اش مطلع شده است.

گفته می‌شود که در جریان این حمله حداقل 6 ترابایت از فایل‌های حساس سیتریکس سرقت شده است.

هر چند سیتریکس اشاره‌ای به ملیت مهاجمان نکرده است اما برخی منابع، Iridium را که گروهی متشکل از هکرهای ایرانی است مسئول اجرای این حمله معرفی کرده‌اند.

به گفته این منابع، این اولین بار نیست که شبکه سیتریکس مورد رخنه مهاجمان Iridium قرار می‌گیرد. پیش‌تر نیز در اواخر سال گذشته میلادی، سیتریکس مورد حمله این گروه قرار گرفته بود.

به گزارش شرکت مهندسی شبکه گستر، Iridium، هک بیش از 200 آژانس دولتی، شرکت فعال در حوزه نفت و گاز و شرکت فناوری را در کارنامه دارد.

سیتریکس احتمال می‌دهد که مهاجمان به‌نحوی موفق به دست‌یابی به مستندات تجاری این شرکت شده‌اند. اما اینکه داده‌های سرقت شده دقیقا حاوی چه اطلاعاتی بوده و مهاجمان برای چه مدت به شبکه این شرکت سیطره داشته‌اند همچنان در دست بررسی اعلام شده است.

در حال حاضر مسئولان سیتریکس معتقدند که امنیت محصولات و سرویس‌های این شرکت در معرض خطر قرار ندارد.

تحقیقات در این زمینه ادامه دارد.

اشتراک گذاری

Facebook
Twitter
WhatsApp
Telegram

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *