هشدار مرکز ماهر در خصوص افزایش حملات بر روی درگاه 7547 در سطح کشور

مرکز مدیریت امداد و هماهنگی عملیات رخدادهای رایانه‌ای (ماهر) با انتشار اطلاعیه‌ای نسبت به افزایش حملات بر روی درگاه 7547 در سطح کشور هشدار داده است.

به گفته این مرکز فعالیت‌های این درگاه که یکی از درگاه‌های اصلی مورد هجوم بدافزار Mirai است می‌تواند تا حدودی وضعیت این بدافزار و میزان فعال بودن شبکه‌های مخرب مرتبط با آن را مشخص کند. با بررسی‌های انجام‌شده بر روی این درگاه مشخص شد که در بازه زمانی 1397/09/01 تا 1397/09/30 نرخ حملات روندی صعودی داشته و متاسفانه اکثر حملات صورت‌گرفته از نشانی‌های با مبدا ایران هستند؛ به‌گونه‌ای که در حملات رخ داده در این بازه زمانی حدود 68 درصد مورد از نشانی‌های کشور ایران و تنها 32 درصد حملات از سایر نقاط جهان ایجاد شده است. این آمار نشان می‌دهد که بسیاری از تجهیزات و سیستم‌های داخل کشور پاکسازی و به‌روزرسانی نشده و خود به ناقل آلودگی تبدیل شده‌اند.

همچنین مبدا بیشترین حملات خارجی به این درگاه کشور رومانی معرفی شده است. به خصوص آنکه برخی زیرشبکه‌های این کشور آلوده به شبکه های مخربی هستند که علاوه بر درگاه 7547، درگاه 23 را در داخل کشور مورد هدف قرار می‌دهند.

این مرکز تاکید کرده که سازمان‌های ذی‌ربط می بایست در اسرع وقت نسبت به هشدار به مالکان تجهیزات آلوده اقدام نمایند تا میزان شبکه‌های مخرب فعال بر روی این درگاه در کشور کاهش یابد.

مشروح اطلاعیه ماهر در لینک زیر قابل دریافت و مطالعه است:

اشتراک گذاری

Facebook
Twitter
WhatsApp
Telegram

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *