حمله‌ای باج‌افزاری که 700 هزار دلار خرج روی دست سناتورهای دموکرات پنسیلوانیا گذاشت!

در پی وقوع رخدادی باج‌افزاری در کمیته دموکرات‌های ایالت پنسیلوانیا، اعلام شده که این کمیته، حدود 704 هزار دلار برای بازسازی زیرساخت فناوری اطلاعات خود هزینه کرده است.

به گزارش شرکت مهندسی شبکه گستر، ماجرای رخداد مذکور به سوم مارس سال 2017 باز می‌گردد که در جریان آن فایل‌های سیستم‌های کامپیوتری کمیته دموکرات‌های ایالت پنسیلوانیا، از جمله سرورهای وب این کمیته به تسخیر باج‌افزار در آمد.

مهاجمان در ازای آنچه که بازگرداندنی فایل‌های رمزگذاری شده می خواندند مبلغ 28 بیت‌کوین – معادل 30 هزار دلار در آن زمان – اخاذی کردند.

با این حال مقامات این کمیته با صرف‌نظر کردن از پیشنهاد مهاجمان، بر روی بازگرداندن داده‌ها از طریق نسخه‌های پشتیبان و برنامه‌ریزی برای بازبینی و بازسازی زیرساخت فناوری اطلاعات سازمان تمرکز کردند.

در نتیجه این سیاست، شرکت مایکروسافت تا امروز بیش از 700 هزار دلار برای کمیته دموکرات‌های ایالت پنسیلوانیا صورتحساب صادر کرده است.

کمیته دموکرات‌های ایالت پنسیلوانیا تنها نهاد و شرکتی نیست که سرمایه‌گذاری بر روی بازسازی زیرساخت فناوری اطلاعات را بجای پرداخت مبلغ اخاذی شده به باج‌گیران سایبری در پیش گرفته است. در سال گذشته شهر آتلانتا نیز قربانی حمله‌ای مشابه شد و تعداد زیادی از کامپیوترهای دولتی این شهر به باج‌افزار SamSam آلوده شدند. در حالی که برآورد اولیه هزینه بازسازی زیرساخت فناوری اطلاعات 2.6 میلیون دلار تخمین زده شده بود اما در نهایت 17 میلیون دلار در این راه هزینه شد.

یا سازمان حمل و نقل ایالت کلرادو پس از دو بار آلوده شدن به باج‌افزار SamSam در ماه‌های فوریه و مارس سال جاری بر آن شد که سیستم‌های خود را در برابر این نوع حملات ایمن کند و تا به امروز 1.5 میلیون دلار هزینه کرده است.

اما بیشترین هزینه صرف شده مربوط به مرکز درمانی Erie County در شهر بوفالو است  که بجای پرداخت 30 هزار دلار، 10 میلیون دلار صرف پیاده‌سازی کامل یک زیرساخت جدید فناوری اطلاعات کرده است.

واقعیت آن است که تا زمانی که آسیب‌پذیری مورد رخنه مهاجمان ترمیم نشود تکرار حملات امنیتی به‌سادگی امکان‌پذیر است. شاید به‌همین خاطر است که این سازمان‌ها راه دشواتر و پرهزینه‌تر را بجای پرداخت باج به تبهکاران سایبری برگزیده‌اند.

اشتراک گذاری

Facebook
Twitter
WhatsApp
Telegram

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *