اصلاحیه‌های عرضه شده در هفته سوم شهریور ماه

به گزارش شرکت مهندسی شبکه گستر، در هفته‌ای که گذشت، شرکت‌های مایکروسافت، ادوبی و گوگل اقدام به عرضه اصلاحیه‌ها و به‌روزرسانی‌های امنیتی برای برخی از محصولات خود کردند.

سه شنبه، 20 شهریور ماه، شرکت‌های مایکروسافت و ادوبی بر طبق زمانبندی معمول، اقدام به عرضه اصلاحیه‌های امنیتی ماهانه خود کردند که جزییات آنها به‌طور تفصیلی، روز چهارشنبه در اینجا و اینجا پوشش داده شد.

گوگل نیز، سه شنبه شب به وقت ایران، نسخه 69.0.3497.92 مرورگر Chrome را منتشر کرد. نسخه جدید، ضعف‌هایی را در این مرورگر ترمیم می‌کند که بهره‌جویی از آنها مهاجم را قادر به در اختیار گرفتن کنترل دستگاه حاوی نسخه آسیب‌پذیر Chrome می‌سازد. توضیحات بیشتر در مورد نسخه 69.0.3497.92 مرورگر Chrome از طریق لینک زیر قابل دریافت است:

همچنین در این هفته، مرکز مدیریت امداد و هماهنگی عملیات رخدادهای رایانه‌ای (ماهر) از افزایش شدید حملات اینترنتی بر روی درگاه 5431 طی چند روز اخیر خبر داد. این درگاه در اکثر مواقع در پودمان Universal Plug and Play که به اختصار ‫UPnP نامیده می‌شود، مورد استفاده قرار می‌گیرد. بررسی نشانی مبدا این حملات توسط ماهر نشان‌دهنده تنوع زیاد مهاجمین نسبت به حملات شناسایی شده است که بیانگر فراگیری آلودگی تجهیزات در سطح کشور می باشد. بیشترین حملات شناسایی شده از شش کشور هند، چین، آمریکا، کلمبیا، ایران و برزیل هستند. این مسئله می‌تواند بیانگر در معرض حمله قرار گرفتن تجهیزات دارای سرویس UPnP در سطح کشور باشد که لازم است اقدامات پیشگیرانه در اسرع وقت بر روی آنها صورت پذیرد. مشروح گزارش ماهر در لینک زیر قابل مطالعه است:

اشتراک گذاری

Facebook
Twitter
WhatsApp
Telegram

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *