هشدار پلیس فدرال آمریکا در خصوص احتمال اجرای حمله گسترده بانکی طی روزهای آتی

به گزارش شرکت مهندسی شبکه گستر به نقل از وبلاگ Krebs on Security، پلیس فدرال آمریکا (FBI) در نامه‌ای محرمانه به بانک‌ها هشدار داده که بر پایه اطلاعاتی که به دست این نهاد رسیده، تبهکاران سایبری در حال آماده‌سازی یک حمله گسترده و هماهنگ برای برداشت غیرمجاز پول از تجهیزات خودپرداز (ATM) در سرتاسر جهان هستند.

این تهدید، حمله‌ای از نوع “ATM Cash-out” و موسوم به “عملیات نامحدود” (Unlimited Operations) اعلام شده که در جریان آن مهاجمان با رخنه به بانک یا هک پردازشگر مورد استفاده در کارت‌های بانکی و با بهره‌گیری از اطلاعات سرقت شده اقدام به برداشت مبالغ بالا از خودپردازها می‌کنند.

موسسات مالی کوچک تا متوسط به دلیل احتمال آسیب‌پذیری بالاتر در برابر حملات سایبری، قربانیان اصلی این حمله دانسته شده‌اند.

در هشدار محرمانه پلیس فدرال اشاره شده که احتمالا در این حمله از اطلاعات سرقت شده از یک نهاد صادرکننده کارت بانکی بهره گرفته خواهد شد.

سی‌ان‌ان هم اعلام کرده که پلیس فدرال در پاسخ به پیگیری این خبرگزاری، بدون پرداختن به جزییات حمله تنها به ذکر این که این نهاد آمریکایی به‌طور مستمر بخش‌های خصوصی را نسبت به تهدیدات سایبری شناسایی شده در تحقیقات خود آگاه می‌کند و ارسال هشدار مذکور نیز با همین رویکرد و برای کمک به مدیران شبکه برای حفاظت در برابر اقدامات تبهکاران سایبری صورت پذیرفته اکتفا نموده و  از ارائه هر گونه اطلاعات بیشتر خودداری کرده است.

تماس های این خبرگزاری با دو بانک معروف برای دریافت اطلاعات بیشتر در خصوص این هشدار محرمانه نیز بی‌نتیجه مانده و هر دو از ارائه هر گونه توضیح سرباز زده‌اند.

مشروح گزارش Krebs on Security در لینک زیر قابل دریافت و مطالعه است:

گزارش مذکور ممکن است با نشانی IP متعلق به ایران قابل دسترس نباشد.

اشتراک گذاری

Facebook
Twitter
WhatsApp
Telegram

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *