هشدار فوری مرکز ماهر درخصوص آلودگی تعداد زیادی از روترهای میکروتیک در کشور

مرکز مدیریت امداد و هماهنگی عملیات رخدادهای رایانه‌ای کشور (ماهر) با انتشار اطلاعیه‌ای نسبت به آلوده شدن تعداد زیادی از روترهای میکروتیک در سطح کشور هشدار داده است.

متن این اطلاعیه به شرح زیر است:

متاسفانه علی رغم هشدار پیشین این مرکز در اوایل اردیبهشت ماه درخصوص آسیب‌پذیری گسترده روترهای میکروتیک در سطح شبکه کشور، بسیاری از کاربران و مدیران این تجهیزات هنوز نسبت به بروزرسانی و رفع آسیب‌پذیری این تجهیزات اقدام نکرده اند.

در این رابطه، رصد شبکه کشور در روزهای اخیر نشان‌دهنده حملات گسترده به پورت ۲۳ (telnet) از مبدا روترهای میکروتیک آسیب‌پذیر آلوده شده در سطح کشور است. آلودگی این روترها عمدتا از طریق آسیب‌پذیری اشاره شده اخیر (آسیب‌پذیری پورت ۸۲۹۱ مربوط به سرویس winbox) صورت گرفته است. فهرست آدرس‌های IP روترهای آلوده در ساعات آتی در سامانه تعاملی مرکز ماهر در دسترس اعضا خواهد بود. مدیران شبکه عضو سامانه می‌توانند ضمن مراجعه به سامانه تعاملی از آلودگی روترهای کاربران خود مطلع شوند.

لذا بمنظور حفاظت از روترهای میکروتیک، اکیدا توصیه می‌گردد سریعا بروزرسانی سیستم عامل و مسدودسازی پورت‌های مدیریت تجهیز بر روی اینترنت اجرا گردد.

اشتراک گذاری

Facebook
Twitter
WhatsApp
Telegram

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *