اطلاعات نمایه تمامی کاربران Facebook، در دست مهاجمان

در حالی که رسوایی به اشتراک‌گذاری اطلاعات 87 میلیون کاربر Facebook با شرکت Cambridge Analytica همچنان در کانون توجه رسانه‌ها قرار دارد، شب گذشته، مارک زاکربرگ، مدیر عامل این شبکه اجتماعی، پرده از اتفاقی دیگر برداشت.

به گفته زاکربرگ تمامی 2.2 میلیارد کاربر Facebook باید فرض را بر این بگذارند که اطلاعات نمایه (Profile) آنها در این شبکه اجتماعی به نحوی توسط برنامه‌های ثالث جمع‌آوری شده است.

گفته می‌شود که منبع بروز این اتفاق به یکی از قابلیت‌های جستجو در Facebook باز می‌گردد؛ قابلیتی که امکان یافتن افراد از طریق نشانی ایمیل و شماره تلفن را فراهم می‌سازد و در عمل یافتن دوستان و آشنایانی که از نام غیرانگلیسی استفاده می‌کنند و یا جستجوی نام آنها نتایج زیادی را در بر می‌گیرد را برای کاربران تسهیل می‌کند.

به گزارش شرکت مهندسی شبکه گستر، مساله اینجاست که به صورت پیش‌فرض این قابلیت در تنظیمات امنیتی حساب کاربر فعال بوده و به نظر می‌رسد اطلاعات نمایه بخش قابل توجهی از کاربران این شبکه اجتماعی به دست مهاجمانی افتاده باشد که پیش‌تر نشانی‌های ایمیل و شماره‌های تلفن را از راه‌هایی دیگر بدست آورده بوده‌اند.

Facebook به هویت مهاجمان و اینکه از داده‌های سرقت شده چه استفاده‌ای شده اشاره‌ای نکرده است.

اشتراک گذاری

Facebook
Twitter
WhatsApp
Telegram

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *