توصیه‌های امنیتی برای راهبران کنسول مدیریتی Bitdefender

سرور و کنسول مدیریتی ضدویروس از حساس‌ترین بخش‌های هر سازمان محسوب می‌شوند. در این مقاله، به اصلی‌ترین موارد امنیتی برای حفاظت از سرور Bitdefender GravityZone پرداخته شده است.

استفاده از رمزهای عبور پیچیده

یک رمز عبور پیچیده از ترکیبی از حروف بزرگ و کوچک، اعداد و نویسه‌های غیرالفبایی و غیرعددی تشکیل می‌شود. طول رمز عبور نیز می‌بایست حداقل حاوی هشت نویسه باشد.
هر کاربر باید داری رمز عبوری پیچیده باشد که تنها خود او از آن مطلع است. رمز عبور نباید با فرد دیگری به اشتراک گذاشته شود و اگر به هر دلیل اجتناب‌ناپذیر فرد دیگری از آن مطلع شد می‌بایست در اولین فرصت نسبت به تغییر آن اقدام شود.

رمز عبور کاربر سیستم عامل

سیستم عامل مورد استفاده در راهکار Bitdefender GravityZone دارای کاربری با سطح دسترسی root با نام bdadmin است. در این راهنما به نحوه تغییر رمز عبور این کاربر پرداخته شده است.

رمز عبور کاربران کنسول مدیریتی ضدویروس

در کنسول Bitdefender GravityZone امکان تعریف کاربران متعدد با سطوح دسترسی مختلف فراهم است. در صورتی که چندین راهبر به این کنسول متصل می‌شوند می‌بایست هر یک دارای حداقل سطح دسترسی مورد نیاز باشند. همچنین تمامی این نام‌های کاربری باید دارای رمز عبور غیرپیش‌فرض، کاملاً محرمانه و با پیچیدگی لازم باشند. در این راهنما به نحوه تغییر رمز عبور کاربر تعریف شده در کنسول Bitdefender GravityZone پرداخته شده است.

چنانچه از محرمانه بودن و غیرپیشفرض نبودن رمز عبور هر یک از کاربران فوق اطمینان ندارید در اولین فرصت با مراجعه به راهنماهای مربوطه نسبت به تغییر آنها اقدام نمایید.

استفاده دیواره آتش

استفاده از دیواره آتش، بخصوص در صورتی که یک نشانی IP عمومی به سرور تخصیص داده شده باشد توصیه می‌شود.

اشتراک گذاری

Facebook
Twitter
WhatsApp
Telegram

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *