پیش‌بینی حوادث سایبری در سال 1397

وابستگی بشر به صنعت فناوری اطلاعات هر روز بیشتر و بیشتر می شود. وابستگی بیشتر، یعنی ارزشمندتر شدن داده‌های راه یافته به آن و حیاتی‌تر شدن بسیاری از خدمات الکترونیکی؛ در این میان آنچه که بیش از هر زمانی دیگر اهمیت پیدا می‌کند امنیت این داده‌ها و خدمات است. مساله‌ای که همواره چالشی برای کاربران و سازمان‌ها و صد البته فرصتی برای تبهکاران بوده است.

حدود سه دهه قبل، ویروس‌ها اصلی‌ترین تهدید برای سیستم‌ها و شبکه‌های کامپیوتری محسوب می‌شدند. برنامه‌های مخربی که معمولاً توسط افرادی ماجراجو و صرفاً با هدف جلب توجه کاربران به مهارت ویروس‌نویس نوشته می‌شدند.

اما سالهاست که دامنه تهدیدات کامپیوتری از ویروس‌های پر سروصدا فراتر رفته است. گردانندگان این تهدیدات نیز دیگر محدود به آن جوانان کنجکاو نیست. کم نیستند ویروس‌نویسان و هکرهایی که سالانه میلیون‌ها دلار را از راه انتشار بدافزارهای مخرب یا اجرای حملات سایبری به جیب می‌زنند.

در آستانه سال نو، شرکت مهندسی شبکه گستر با انتشار یک ویژه‌نامه، ضمن مرور رویدادها و تجارب کسب شده در گذشته و با نگاهی به بدافزارها و تهدیدات سایبری در سال 96، دورنمایی از مهمترین موضوعات و چالش‌های حوزه امنیت فناوری اطلاعات در سال 97 را ترسیم کرده است.

بطور خلاصه انتظار می‌رود که موارد زیر اصلی‌ترین موضوعات سال 97 در دنیای امنیت فناوری اطلاعات باشند:

  • قدرت‌نمایی باج‌افزارهای فارسی
  • ابزارهای استخراج پول‌های دیجیتال
  • رشد هشداردهنده بدافزارهای اندرویدی و مک
  • چالش‌های امنیتی جدید برای ویندوز
  • آفیس؛ آسیب‌پذیرتر از همیشه

شرکت مهندسی شبکه گستر، ارائه‌دهنده محصولات و خدمات در زمینه امنیت شبکه از زمان تأسیس در سال ۱۳۷۰، همواره به امر آگاه‌سازی در زمینه امنیت فناوری اطلاعات به عنوان یکی از اصلی‌ترین راهکارهای مقابله با تهدیدات سایبری توجه خاص داشته است. امید است مطالب این ویژه‌نامه که حاصل تحقیق و پژوهش کارشناسان این شرکت است راهنمایی برای ارتقای دانش کاربران این حوزه باشد.

برای دریافت این ویژه‌نامه بر روی تصویر زیر کلیک کنید.

اشتراک گذاری

Facebook
Twitter
WhatsApp
Telegram

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *