McAfee: افزایش بی‌سابقه تعداد بدافزارهای جدید

شرکت امنیتی McAfee گزارشی فصلی را از وضعیت تهدیدات سایبری و فعالیت انواع بدافزارها در جهان منتشر کرده است.

بر اساس گزارش McAfee Labs Threat Report، تعداد بدافزارهای جدید در سه ماهه چهارم سال 2017 میلادی به‌نحو بی‌سابقه‌ای افزایش داشته است. بر طبق این گزارش، در دوره مذکور 63.4 میلیون نمونه بدافزار منحصربفرد جدید به دست آزمایشگاه‌های شرکت McAfee رسیده است.

این بدان معناست که در سه ماهه چهارم 2017، بطور میانگین در هر ثانیه 8 بدافزار کاملاً جدید در سطح جهان منتشر شده است.

در همین دوره، تعداد باج‌افزارهای جدید نیز با 35 درصد افزایش نسبت دوره قبل به بیش از 2 میلیون عدد رسیده است. مقایسه تعداد کل باج‌افزارهای شناسایی شده در سال 2017 با سال پیش از آن افزایشی 59 درصدی را نشان می‌دهد.

یکی از روش‌های پیشرفته ویروس‌نویسان حرفه‌ای در طی دو سال گذشته استفاده از روشی موسوم به Fileless (بدون فایل) بوده که در آن با بهره‌گیری از فایل مجاز Windows PowerShell بدافزار از اینترنت دریافت و بر روی دستگاه قربانی اجرا می‌شود. شناسایی و کشف بدافزارهای از نوع Fileless بسیار دشوارتر از گونه‌های معمول بدافزارها می‌باشد.

بر اساس آمار شرکت McAfee، انتشار نمونه‌های جدید از این نوع بدافزارها در سه ماهه چهارم 2017 در مقایسه با سه ماهه سوم همان سال 267 درصد افزایش داشته است. همچنین تعداد کل نمونه‌های جدید منتشر شده در سال 2017 میلادی نیز 432 درصد بیشتر از سال 2016 بوده است.

پودمان SMB نیز اصلی‌ترین درگاه حملات سایبری در سه ماهه چهارم 2017 گزارش شده است. در این آمار مرورگرها و حملات از کاراندازی سرویس در مقام‌های دوم و سوم قرار گرفته‌اند.

مشروح گزارش شرکت McAfee در اینجا قابل دریافت و مطالعه است.

اشتراک گذاری

Facebook
Twitter
WhatsApp
Telegram

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *