تنظیمات بهینه فایروال سوفوس برای مقابله با باج‌افزارها

در ماه‌های اخیر حملات باج‌افزاری جدید مانند WannaCry و Petya تقریبا بدون هیچ مانعی در شبکه‌های سازمان‌ها و شرکت‌ها گسترش یافته‌اند که منجر به دادن باج برای بازیابی اطلاعات و یا دسترسی مجدد به سرورها شده است. دیواره‌های آتش مدرن بگونه ای طراحی شده‌اند که می‌توانند در برابر این نوع تهدیدات دفاع کنند. اما باید به آنها امکان مقابله با تهدیدات داده شود.

دیواره‌های آتش Sophos XG Firewall تمام فناوری‌های لازم برای مقابله با تهدیدات جدید از جمله باج‌افزارها را ارائه می‌دهند. بطور خاص XG Firewall دارای یکی از بهترین و موثرترین موتورهای IPS در بین محصولات فایروال می‌باشد که اخیرا در آزمون موسسه NSS Labs تایید شده است. الگوهای IPS سوفوس در زمان‌های کوتاه به‌روزرسانی می‌شوند تا جدیدترین آسیب‌پذیری‌ها را تشخیص دهند. در مورد باج‌افزارهایی مانند WannaCry و Petya قبل از انتشار آنها، الگوی ترافیکشان در IPS سوفوس وارد شده بود. همچنین الگوهای بعدی نیز برای شناسایی نسخه‌های جدیدتر این باج‌افزارها، افزوده شده است.

XG Firewall حفاظت بی‌نظیری در برابر انتشار حملات در شبکه ارائه می‌دهد. اما مانند هر محصول امنیتی دیگر، باید امکان نظارت و کنترل بر ترافیک شبکه به آن داده شود. پیاده‌سازی و پیکربندی درست و کامل فایروال کلید اصلی کاهش راه‌های نفوذ تهدیدات به شبکه و جلوگیری از انتشار آنها می‌باشد. XG Firewall امکانات کامل و جامعی را برای بخش‌بندی شبکه مانند Zoneها و VLAN ارائه می‌دهد که می‌توان برای جلوگیری از انتشار تهدیدات مورد استفاده قرار داد.

شرکت مهندسی شبکه گستر در مقاله ای فنی به معرفی تنظیمات دیواره های آتش Sophos برای مقابله با باج‌افزارها پرداخته است. برای دریافت این مقاله بر روی تصویر زیر کلیک کنید.

اشتراک گذاری

Facebook
Twitter
WhatsApp
Telegram

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *