روزنامه Washington Post: مهاجمان روسی، مسئول هک افتتاحیه المپیک

روزنامه Washington Post در گزارشی هک‌های انجام شده در جریان مراسم افتتاحیه بازی‌های المپیک زمستانی 2018 در پیونگ‌چانگ کره جنوبی را به روسیه نسبت داده است.

این روزنامه به نقل از یک مقام آمریکایی، بدون ذکر نام او، روسیه را نه تنها مسئول هک صدها دستگاه مورد استفاده مقامات در المپیک 2018 دانسته که از تلاش نفوذگران این کشور برای نشان دادن هکرهای کره شمالی به عنوان مهاجمان اصلی این حملات خبر داده است.

به گزارش شرکت مهندسی شبکه گستر، مقامات المپیک پیش‌تر حمله مهاجمان به مراسم افتتاحیه این بازی‌های زمستانی را تائید کرده بودند اما از ذکر منبع و ملیت مهاجمان خودداری نموده بودند.

در جریان این حملات برخی سرورهای داخلی بازی‌های المپیک و سرویس‌دهندگان عمومی Wi-Fi دچار اختلال شدند؛ موضوعی که سبب شد برخی افراد قادر به چاپ بلیت‌های شرکت در مراسم افتتاحیه نشوند.

محققان امنیتی بررسی کننده این حملات معتقدند که هدف اصلی این حملات صرفاً ایجاد اختلال بوده و هیچ هدف جاسوسی و مالی در آنها دنبال نمی‌شده است.

برخی، انگیزه اجرای این حملات را اقدامی تلافی‌جویانه به رأی کمیته بین‌المللی المپیک در خصوص ممنوعیت شرکت تیم روسیه در بازی‌های زمستانی به دلیل آنچه که این کمیته آن را گستردگی دوپینگ در این کشور خوانده بود عنوان کرده‌اند.

مشروح گزارش روزنامه Washington Post در اینجا قابل دریافت و مطالعه است.

اشتراک گذاری

Facebook
Twitter
WhatsApp
Telegram

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *