Bitdefender، محصول سال 2017

موسسه ارزیابی AV-Comparatives گزارش نهایی و جمع‌بندی شده خود را برای سال 2017 منتشر کرد. بر اساس این جمع‌بندی، ضدویروس Bitdefender برای چندمین بار موفق به دریافت باارزش‌ترین نشان این موسسه، یعنی “محصول سال” شده است.

موسسه AV-Comparatives بر اساس آزمون‌های مختلفی که طی هر سال بر روی انواع محصولات ضدویروس انجام می‌دهد، ارزیابی بی‌طرفانه و مستقلی را بعمل آورده و این محصولات را رتبه‌بندی می‌کند. در پایان هر سال میلادی نیز با جمع‌بندی نتایج آزمون‌های بعمل آمده طی سال، ضدویروس برتر سال را انتخاب کرده و همچنین ضدویروس‌ها را در گروه‌های مختلف ارزیابی سالانه می‌کند.

در گزارش نهایی سال 2017، ضدویروس Bitdefender بعنوان “محصول سال” (Product of the Year) انتخاب شده است.

بیت دیفندر ضدویروس سال

 

همچنین در این گزارش ضدویروس Kaspersky در جایگاه بعدی، نشان محصول امنیتی تحسین شده (Outstanding Security Product) را دریافت کرده است.

کسپرسکی محصول امنیتی تحسین شده

 

در گزارش نهایی AV-Comparatives، تعدای از ضدویروس‌ها که نتایج خوبی را در آزمون‌های مختلف در سال 2017 کسب کرده‌اند، بعنوان ضدویروس “برتر” (Top Rated) انتخاب شده‌اند. ضدویروس‌های ممتاز سال 2017 عبارتند از Avast،و AVG،و AVIRA،و eScan،و Tencent و VIPRE.

ضدویروس های برتر

 

ضدویروس‌های برتر در هر آزمون

آزمون “محافظت در دنیای واقعی” (Real-World Protection)
این آزمون یکی از آزمون‌های مهم AV-Comparatives به شمار می‌آید. در این آزمون از تمام امکانات و قابلیت‌های ضدویروس برای مقابله با انواع تهدیدات، مشابه آنچه که هر روز در دنیای واقعی رخ می‌دهد، استفاده می‌شود. ضدویروس‌ها باید عملکرد بالایی نشان دهند، بدون آنکه درصد خطای زیادی داشته باشند و نیاز به دخالت مکرر کاربر باشد. هشت ضدویروس برتر در این آزمون عبارتند از Bitdefender،و Panda،و Tencent،و Kaspersky Lab،و Avast،و AVG،و AVIRA و VIPRE.

ضدویروس های با بهترین شناسایی

 

آزمون “محافظت در برابر بدافزارها” (Malware Protection)
در این آزمون توانایی ضدویروس در حفاظت از دستگاه در برابر بدافزارهایی که از دستگاه های ذخیره‌ساز قابل حمل و پوشه‌های اشتراکی به سیستم رخنه می‌کنند مورد ارزیابی قرار می‌گیرند. ضدویروس‌های برتر در این آزمون عبارتند از Bitdefender،و BullGuard،و eScan،و Kaspersky Lab و VIPRE.

حفاظت در برابر بدافزار

 

آزمون “خطا در شناسایی” (False Positive)

شناسایی اشتباه به اندازه یک آلودگی واقعی می‌تواند باعث مزاحمت و دردسر شود. لازم است که قبل از عرضه ضدویروس به بازار، کنترل کیفیت مناسبی بر روی محصول صورت گرفته باشد. هدف از این آزمون، کنترل میزان خطای ضدویروس در شناسایی بدافزارها است. ضدویروس‌های برتر در این آزمون عبارتند از ESET،و eScan،و Adaware و Microsoft.

خطا در شناسایی

 

آزمون “استفاده از منابع سیستم” (Low System Impact)

این آزمون میزان استفاده ضدویروس از منابع سخت‌افزاری (حافظه، دیسک و پردازنده) را می‌سنجد. ضدویروس همیشه فعال است و نباید بر کارآیی کاربر در استفاده از سیستم تاثیر زیادی داشته باشد. سه ضدویروس برتر در این آزمون عبارتند از ESET،و Seqrite و Bitdefender.

ُسرعت ضدویروس

 

آزمون “پاکسازی” (Malware Removal)

این آزمون قدرت پاکسازی ضدویروس را مورد ارزیابی قرار می‌دهد. سه ضدویروس برتر در این آزمون عبارتند از Tencent،و Bitdefender و Kaspersky Lab.

حذف ویروس

 

گزارش کامل موسسه AV-Comparatives در اینجا قابل دریافت و مطالعه است.

اشتراک گذاری

Facebook
Twitter
WhatsApp
Telegram

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *