عرضه نسخه جدید مرورگر Chrome

شرکت Google نسخه 64.0.3282.119 مرورگر Chrome را برای سیستم‌های عامل Windows،و Mac،و Linux و Android عرضه کرد. نسخه جدید حاوی اصلاحیه‌ها، قابلیت‌ها و بهبودهای امنیتی و برنامه‌نویسی است.

هر چند در این نسخه، ذره‌ای تغییر در رابط کاربری مرورگر Chrome اعمال نشده و بنابراین برای کاربران عادی همه چیز مثل نسخه قبل است اما برای برنامه‌نویسان تغییرات لحاظ شده قابل توجه است. از جمله می‌توان به اضافه شدن توابع جدید، ویژگی‌هایی در CSS، امکان ECMAScript و همینطور اعمال شدن تغییراتی در موتور V8 JavaScript این مرورگر اشاره کرد.

به گزارش شرکت مهندسی شبکه گستر، نکته قابل توجه از نگاه امنیتی بهبود قابلیت موسوم به Popup Blocker در این نسخه است که در آن امکان مسدودسازی باز شدن سربرگ‌های جدید (Tab) بر اساس رفتار کد درج شده در صفحه فراهم شده است .

همچنین در نسخه جدید تلاش شده تا از امکان بهره‌جویی تحت وب از آسیب‌پذیری Spectre جلوگیری شود. پیش‌تر، Google وعده عرضه این اصلاحیه را برای اوایل ماه میلادی جاری داده بود.

در آخر اینکه در نسخه 64.0.3282.119 این مرورگر، 53 آسیب‌پذیری امنیتی ترمیم شده که جزئیات بیشتر در خصوص آنها در اینجا قابل دریافت و مطالعه است.

اشتراک گذاری

Facebook
Twitter
WhatsApp
Telegram

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *