نصب یا عدم نصب اصلاحیه اینتل؛ مساله این است!

اینتل تائید کرده که نصب به‌روزرسانی ثابت‌افزار (Firmware) پردازنده‌ها، که این شرکت برای ترمیم آسیب‌پذیری Spectre آن را عرضه کرده سبب راه‌اندازی مجدد شدن دستگاه‌هایی می‌شود که از یکی از پردازنده های قدیمی ساخت اینتل استفاده می‌کنند.

بروز این اشکال در کامپیوترهای با پردازشگرهای Broadwell و Haswell که در سال‌های 2013 و 2014 توسط اینتل ساخته شده‌اند گزارش شده است.

اینتل اعلام کرده که در حال بررسی موضوع است.

به گزارش شرکت مهندسی شبکه گستر، هر چند در بیانیه رسمی این شرکت از کاربران خواسته شده که از نصب اصلاحیه‌های عرضه شده توسط سازندگان دستگاه و سیستم‌های عامل را متوقف نکنند اما روزنامه Wall Street Journal از درخواست اینتل از مشتریان مراکز داده خود برای توقف موقت نصب اصلاحیه خبر داده است.

نکته قابل توجه دیگر اینکه اینتل در گزارشی نتایج بررسی میزان کاهش کارایی پردازنده دستگاه را در نتیجه نصب اصلاحیه ثابت‌افزار منتشر کرده است.

از این گزارش می‌توان این طور نتیجه‌گیری کرد که میانگین میزان کاهش کارایی در پردازشگرهای جدید این شرکت حدود 5 درصد و در پردازشگرهای قدیمی‌تر حدود 10 درصد است.

همچنین بر اساس گزارش مذکور میزان کاهش کارایی در آن دسته از برنامه‌های تحت وبی که در آنها از عملیات پیچیده استفاده می‌شود بطور قابل توجهی بیشتر از برنامه‌هایی همچون بازی‌های کامپیوتری است.

این گزارش در اینجا قابل دریافت و مطالعه است.

اشتراک گذاری

Facebook
Twitter
WhatsApp
Telegram

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *