بررسی نتایج دومین نظرسنجی شبکه گستر

دومین نظرسنجی شبکه گستر از مجموعه نظرسنجی‎های ماهانه در سال جاری، در خرداد ماه با عنوان “از کدام مرورگر استفاده می کنید؟”برگزار شد. نتایج به دست آمده از این نظرسنجی، سلائق و نیازهای متفاوت کاربران ایرانی را در مقایسه با کاربران کشورهای غربی و توسعه یافته نشان می‎دهد. در عین حال در نتایج به دست آمده، رعایت استانداردهای رایج جهانی توسط کاربران ایرانی کاملاً مشهود است.

از بیش از 340 شرکت کننده در این نظرسنجی، حدود 80 درصد، به نسبت تقریباً مساوی، از دو مرورگر IE و Firefox استفاده می‎کنند. برخلاف آمارهای بین‎المللی که مرورگر Chrome را هم ردیف مرورگر Firefox قرار می‎دهند، تنها 10 درصد از شرکت‎کنندگان در نظرسنجی، از مرورگر Chrome استفاده می‎کنند.

بیش از 70 درصد شرکت‎کنندگان به طور آگاهانه مرورگر مورد استفاده خود را انتخاب کرده‎اند و درصد باقیمانده نیز آنچه را که روی کامپیوتر خود نصب بوده، قبول کرده و از آن مرورگر استفاده می‎کنند.

تقریباً نیمی از شرکت‎کنندگان هیچوقت به فکر تغییر مرورگر مورد استفاده خود نیفتاده‎اند. این درحالیست که یک سوم شرکت‎کنندگان، به چنین اقدامی دست زده‎اند. مابقی نیز با وجود تمایل به تغییر مرورگر، تابحال فرصت این کار را نداشته‎اند.

باعث خوشحالی است وقتی بیش از 70 درصد شرکت‎کنندگان به موضوع به روز رسانی مرورگر خود توجه داشته و به طور خودکار و یا دستی، این کار را به طور مستمر انجام می‎دهند.

در مورد نحوه تنظیم مرورگر و دلایل تغییر تنظیمات پیش فرض مرورگر، سه نظر متفاوت با درصدهای تقریباً یکسان وجود دارد. برخی برای راحتی بیشتر و برخی نیز برای امنیت بیشتر، اقدام به تغییر تنظیمات پیش فرض مرورگر خود کرده‎اند. دسته سوم از شرکت‎کنندگان در نظرسنجی نیز همچنان از تنظیمات پیش فرض مرورگر استفاده می‎کنند.

نکته جالبی نیز در پاسخ به سئوال آخر نظرسنجی وجود دارد. بیش از یک سوم شرکت‎کنندگان در نظرسنجی، اعلام کرده‎اند که از سه مرورگر مختلف بطور همزمان بر روی کامپیوتر خود استفاده می‎کنند. از 66 درصد باقیمانده نیز فقط 10 درصد از یک مرورگر استفاده می کنند و 56 درصد دو مرورگر بر روی کامپیوتر خود دارند.

اشتراک گذاری

Facebook
Twitter
WhatsApp
Telegram

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *