یک ایرانی، متهم هک HBO

روز گذشته دادستانی آمریکا در کیفرخواستی از یک ایرانی نام برد که این نهاد مدعی است که مسئول هک شبکه تلویزیونی HBO در تابستان امسال بوده است.

در اواسط تابستان امسال، پس از هک شدن سرورهای HBO و انتشار برخی اطلاعات سرقت شده از روی این سرورها از جمله فیلمنامه برخی قسمت های پخش نشده سریال بازی تخت و تاج، در ازای منتشر نکردن اطلاعات بیشتر، از این شبکه تلویزیونی چندین میلیون دلار اخاذی شد.

در این کیفرخواست آمده که متهم با حمایت نهادهای نظامی ایران اقدام به اجرای حملات سایبری بر ضد سیستم‌های نظامی، سیستم‌های نرم‌افزاری مدیریت زیرساخت‌های هسته‌ای و مواردی از این دست می‌کرده است.

همچنین پلیس FBI نیز نام این فرد را به همراه مشخصات او در فهرست افراد تحت تعقیب خود قرار داده است.

بر اساس توضیحات کیفرخواست، این متهم عضوی از یک گروه هک ایرانی با نام Turk Black Hat Security Team بوده است.

همچنین افزوده شده که این فرد با نام مستعار Skote Vahshat حملات موسوم به Defacement را بر ضد سایت‌های آمریکایی و سایت‌های کشورهای دیگر اجرا کرده است. در حملات Defacement ظاهر سایت با محتوای مورد نظر مهاجم جایگزین می شود.

انگیزه متهم در رخنه به سرورهای این شبکه، اهدافی شخصی دانسته شده است.

روز یکشنبه روزنامه Washington Post در مقاله‌ای از فشار دفتر دونالد ترامپ بر روی وزارت دادگستری آمریکا برای علنی کردن اتهامات و پرونده‌های در حال بررسی بر ضدایران خبر داد. با این هدف که علنی شدن این اتهامات عاملی در اعمال تحریم‌های بیشتر بر ضدایران توسط کنگره باشد.

اشتراک گذاری

Facebook
Twitter
WhatsApp
Telegram

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *