11 سال زندان برای کلاهبردار اینترنتی

یک جوان 27 ساله در آمریکا به جرم کلاهبرداری اینترنتی و برداشت غیرقانونی از حساب‎های بانکی افراد به 11 سال زندان محکوم شد.

دو سال قبل، این فرد به همراه 100 نفر دیگر در آمریکا و مصر به اتهام راه‎اندازی گروه کلاهبرداری اینترنتی توسط مقامات امنیتی دو کشور بازداشت شدند. این تعداد بازداشت در رابطه با یک جرم اینترنتی، تا آن زمان سابقه نداشت و تاکنون هم تکرار نشده است.

در نهایت، علاوه بر این جوان 27 ساله که سردسته این گروه به شمار می‎آمد، 47 نفر دیگر از یکصد نفر بازداشت شده، مجرم شناخته شدند. این گروه با ارسال ایمیل‎های جعلی که در ظاهر از طرف دو بانک مشهور آمریکایی بودند، کاربران را فریب داده، آنها را به یک سایت جعلی و مشابه سایت‎های واقعی دو بانک، می‎کشاندند تا مشخصات بانکی آنان را به دست آورند. سپس اعضای مصری این گروه، با استفاده از مضخصات دردیده شده،اقدام به برداشت پول از حساب‎های بانکی این افراد فریب خورده می‎کردند. به دلیل ضعیف بودن قوانین کشور مصر درباره جرائم رایانه ای و نبودن راهکارهای کافی برای ردگیری عملیات کلاهبرداری اینترنتی در این کشور، بخش عمده ای از عملیات سرقت اطلاعات کاربران و برداشت از حساب آنان، از کشور مصر انجام می شد.

اعضای مستقر در آمریکا نیز اقدام به افتتاح حساب‎های بانکی برای انتقال پول‎های دزدیده شده به این حساب‎ها می‎نمودند. در پایان نیز، پول‎های جمع آوری شده به مصر ارسال می‎شد تا رد پایی در بانک‎های آمریکا باقی نماند.

بر اساس برآورد مقامات آمریکا و مصر، بیش از یک میلیون دلار توسط این گروه سرقت شده است.

اشتراک گذاری

Facebook
Twitter
WhatsApp
Telegram

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *