افزایش 2،500 درصدی بازار فروش باج‌افزارها

گزارشی که شرکت Carbon Black آن را منتشر کرده نشان می‌دهد گردش مالی بازار باج‌افزارها در وب تاریک (Dark Web) در مقایسه با سال گذشته میلادی، 2،502 درصد افزایش داشته است.

گزارش اخیر پیش‌بینی صحیح بسیاری از کارشناسان مبنی بر افزایش فعالیت نویسندگان و گردانندگان باج‌افزارها در سال 2017 میلادی را تائید می‌کند.

به گزارش شرکت مهندسی شبکه گستر، آمار ارائه شده در گزارش Carbon Black با رصد و بررسی آن دسته از سایت‌ها و تالارهای گفتگو در وب تاریک که در آنها فروش و ارائه خدمات باج‌افزاری تبلیغ می‌شود حاصل شده است.

کارشناسان این شرکت افزون بر 45 هزار تبلیغ فروش باج‌افزار را در بیش از 6،300 سایت / صفحه اینترنتی در وب تاریک شناسایی کرده‌اند.

قیمت‌های این باج‌افزارها نیز از نیم دلار تا 3 هزار دلار متغیر گزارش شده است. دلیل این تفاوت بالا، به مدت ارائه خدمات – ماهانه یا سالانه – و نوع خدمات ارائه شده باز می‌گردد. برای مثال، برخی باج‌افزار خود را در قالب خدمات موسوم به Ransomware-as-a-Service و به همراه سرویس‌های هرزنامه‌ای و بسته‌های بهره‌جو (Exploit Kit) ارائه می‌کنند، عده‌ای این نوع خدمات را با سرویس‌های کمتر و برخی نیز تنها فایل باج‌افزار را در اختیار خریداران قرار می‌دهند.

در مجموع اقتصاد فروش باج‌افزار از 249,287.05 دلار در سال 2016 به 6,237,248.90 دلار در سال میلادی جاری افزایش یافته است.

همچنین درآمد سالانه نویسندگان باج افزار، بیش از 100 هزار دلار اعلام شده که بسیار بالاتر از میانگین درآمد برنامه‌نویسان عادی است.

گزارش Carbon Black در اینجا قابل دریافت و مطالعه است.

اشتراک گذاری

Facebook
Twitter
WhatsApp
Telegram

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *