شناسایی کاربر با پویش قلب

گروهی از محققان دانشگاه Buffalo در نیویورک یک سیستم اصالت‌سنجی طراحی کرده‌اند که در آن از شکل و اندازه قلب کاربر برای شناسایی هویت او استفاده می‌شود.

به گزارش شرکت مهندسی شبکه گستر، این سیستم اصالت‌سنجی که این محققان آن را Cardiac Scan نامگذاری کرده‌اند بصورت وایرلس و بطور مستمر اندازه و شکل قلب کاربر را نگاشت کرده و دسترسی به دستگاه را تا زمانی که کاربر در نزدیک آن است فراهم می‌کند.

به عبارتی ساده‌تر، Cardiac Scan قادر است بدون دریافت هر گونه گذرواژه و نیاز به انجام عملیاتی از سوی شما تشخیص دهد که این خود شمائید که در پشت دستگاه نشسته‌اید و هر زمان که دستگاه را به هر دلیلی مثلاً صرف ناهار ترک کردید به صورت خودکار دسترسی به دستگاه را مسدود کند.

بر طبق توضیحات این محققان، شکل، اندازه و نحوه ضربان‌سازی قلب هر انسان منحصر به فرد است. ضمن اینکه این روش اصالت‌سنجی تنها در زمان حیات فرد قابل استفاده است که این خود می تواند در مقایسه با بسیاری از روش‌های رایج زیست‌سنجشی (Biometrics) دیگر همچون تشخیص اثر انگشت یک مزیت محسوب شود.

سیستم Cardiac Scan حدود 8 ثانیه برای پویش اولیه یک قلب زمان نیاز دارد و پس از آن می‌تواند بطور پیوسته قلب پویش شده را شناسایی کند.

به دلیل اندازه فعلی Cardiac Scan استفاده عمومی از آن حداقل در حال حاضر عملی به نظر نمی‌رسد؛ اما این محققان در تلاشند تا با بخش‌بندی اجزا و پویشگرهای آن، این سیستم را برای بکار گرفته شدن در کامپیوترها و گوشی‌های هوشمند آماده کنند.

مقاله این محققان با عنوان “Cardiac Scan: A Non-Contact and Continuous Heart-Based User Authentication System” در اینجا قابل دریافت و مطالعه است.

اشتراک گذاری

Facebook
Twitter
WhatsApp
Telegram

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *