دستور حذف کامل ضدویروس کسپرسکی

دولت آمریکا به تمام سازمان‌ها و موسسات فدرال این کشور دستور داد تا ظرف سه ماه، تمام محصولات امنیتی شرکت روسی کسپرسکی را از سیستم های خود برداشته و حذف کنند. 

به گزارش شرکت مهندسی شبکه گستر، دولت فدرال آمریکا نگران است که دولت روسیه بتواند شرکت کسپرسکی را تحت قوانین آن کشور، مجبور به همکاری اطلاعاتی نماید. لذا طبق دستور صریح دولت آمریکا، سازمان‌ها و موسسات فدرال این کشور باید ظرف 30 روز محصولات و خدمات کسپرسکی مورد استفاده خود را شناسایی کرده و حداکثر در مدت 90 روز اقدام به حذف کامل این محصولات و خدمات نموده و از استفاده از آنها در آینده نیز خودداری کنند.  

کمتر از یکماه قبل نیز مقامات پلیس FBI با برگزاری جلساتی سعی در متقاعد کردن شرکتهای بخش خصوصی آمریکا برای کنار گذاشتن محصولات کسپرسکی داشتند.

وزارت امنیت داخلی آمریکا (Homeland Security) از بابت ارتباط بین برخی از مدیران شرکت کسپرسکی با مقامات امنیتی و اطلاعاتی دولت روسیه و همچنین قوانینی که این شرکت روسی را می تواند وادار به همکاری اطلاعاتی نماید، نگران هستند. پس از مطرح شدن دخالت دولت روسیه در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا، این حساسیت و نگرانی بیشتر و دو چندان شده است.

شرکت کسپرسکی با انتشار اطلاعیه ای، ضمن رد این اتهامات، تاکید کرده  “کسپرسکی هیچگاه به هیچ دولتی در جهان جهت عملیات جاسوسی و سایبری کمک نکرده و در آینده نیز کمک نخواهد کرد. این شرکت از همکاری با وزارت امنیت داخلی آمریکا استقبال کرده و مطمئن است با بررسی عمیق تر موضوع، عدم صحت این اتهامات به اثبات خواهد رسید.”

اشتراک گذاری

Facebook
Twitter
WhatsApp
Telegram

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *