روز برنامه‌نویس مبارک!

دویست و پنجاه و ششمین روز از هر سال میلادی “روز برنامه‌نویس” است. امسال “روز برنامه‌نویس” روز چهارشنبه 22 شهریور ماه است. ولی آیا واقعاً جشن و برنامه ای در این روز بر پا می‌شود!؟

بدون تردید دلیل انتخاب روز 256 به این مناسبت برای همه مشخص است. عدد 256 بزرگترین عدد دو-دویی در بین 365 روز سال است و در ضمن 256 عددی آشنا برای برنامه نویسان بشمار می رود.

روسیه اولین کشوری بود که چنین روزی را به رسمیت شناخت و پس از آن کشورهای آلمان، کانادا، چین، کرواسی، فرانسه، گواتمالا، هند، بلژیک، استرالیا و … چنین روزی را به رسمیت شناختند.

امسال “روز برنامه‌نویس” روز چهارشنبه 22 شهریور ماه است. تقریباً به طور یقین می‌توان گفت که در کشور ما اتفاق خاصی از این بابت نمی افتد. روزهای مشابهی نیز مانند “روز SysAdmin” داریم که البته حال و وضع بهتری نسبت به “روز برنامه‌نویس” ندارند. روز SysAdmin آخرین جمعه ماه میلادی July است.

حتی سایت “روز برنامه‌نویس” www.programmerday.info هم مظلوم واقع شده و بیش از یکسال است که به روز نشده است. در ایران هم سایت www.programmerday.ir را داریم که می‌توانید برای حمایت از شناسایی این روز بعنوان روز ملی در ایران، به این سایت مراجعه کرده و امضایتان را ثبت کنید. 

با همه این احوال، برنامه نویسان روزتان مبارک!

اشتراک گذاری

Facebook
Twitter
WhatsApp
Telegram

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *