جدیدترین نسخه های Adobe

بالاخره شرکت Adobe اعلام کرد که سه شنبه این هفته (8 تیرماه) جدیدترین نسخه های Acrobat و Acrobat Reader را جهت رفع چند نقطه ضعف امنیتی مهم منتشر خواهد کرد.
یکی از نقاط ضعف که Adobe اصلاح خواهد کرد مربوط به فایل authplay.dll می شود که در هر دو نرم افزار Reader و Acrobat وجود دارد. سوء استفاده از این نقطه ضعف می تواند باعث اختلال در عملکرد کامپیوتر شده و حتی در مواردی منجر به کنترل کامپیوتر توسط افراد خلافکار از راه دور شود.
این نسخه های جدید زودتر از زمان برنامه ریزی شده منتشر می شوند. طبق برنامه زمان بندی شده، این نسخه ها باید دو هفته بعد عرضه می شدند.
اخیراً نرم افزارهای شرکت Adobe تحت فشارهای زیادی از سوی افراد خرابکار و نفوذگر قرار گرفته و دائماً شاهد کشف نقاط ضعف جدیدی در این نرم افزارها هستیم. البته با توجه به شهرت و استفاده گسترده از این نرم افزارها، اینگونه فعالیت های مخرب طبیعی به نظر می رسد. نکته مهم، عدم توانایی کامل شرکت Adobe در مقابله با این نقاط کشف شده و ارائه راه حل به موقع برای برطرف کردن آنها است. نکته ای که مدتی است از سوی برخی شرکت ها مانند Apple مطرح شده و باعث عصبانیت و اعتراض شرکت Adobe شده است.

اشتراک گذاری

Facebook
Twitter
WhatsApp
Telegram

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *