تشکیل نخستین دادگاه قهرمان WannaCry

دادستان‌های آمریکایی اعلام کرده‌اند که Marcus Hutchins در بازجویی پلیس، به کدنویسی بدافزار بانکی Kronos اعتراف کرده است. Hutchins هفته گذشته به همین اتهام در حالی که پس از شرکت در کنفرانس DEF CON در لاس‌وگاس راهی انگلیس بود در فرودگاه این شهر توسط FBI دستگیر شد.

به گزارش شرکت مهندسی شبکه گستر، در دادگاهی که شب گذشته به وقت ایران در آمریکا تشکیل شد قاضی دستور آزادی این محقق بریتانیایی را با قید وثیقه 30 هزار دلاری صادر کرد. هر چند که با توجه به فرصت یک ساعته بین پایان دادگاه تا تعطیلی بخش‌های اداری آن، همراهان Hutchins نتوانستند این مبلغ را تهیه کنند. بنابراین Hutchins حداقل تا روز دوشنبه در زندان خواهد ماند.

دادستان مربوطه اعلام کرده که شواهدی در دست دارد که نشان می‌دهد Hutchins در یک گفتگوی اینترنتی از همدستش که نام او فاش نشده در خصوص مبلغ پایین دریافت شده در ازای فروش Kronos شکایت داشته است.

هر چند که وکیل و بسیاری از دوستان او معتقدند Hutchins که در توئیتر با عنوان MalwareTech شناخته می‌شود زندگی خود را صرف تحقیق در مورد بدافزارهای جدید کرده است.

Hutchins نقش بزرگی در کند شدن روند انتشار باج‌افزار مخرب WannaCry داشته، به نحوی که برخی به او لقب قهرمان WannaCry داده‌اند.

قرار است دادگاه بعدی Hutchins سه‌شنبه 17 مرداد ماه تشکیل شود. انتظار می‌رود صدور حکم آزادی Hutchins مشروط به تحویل گذرنامه، ماندن در خاک آمریکا و تحت رصد بودن توسط ردیاب‌های GPS برای مدتی معین باشد.

اشتراک گذاری

Facebook
Twitter
WhatsApp
Telegram

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *