مرورگر Firefox: یک خبر خوب، یک خبر بد!

مرورگر (Internet Explorer) مایکروسافت مدت هاست که در حال سقوط و از دست دادن سهم خود در بازار مرورگرها بوده و در یکسال گذشته از 67 درصد به 59 درصد رسیده است. در مقابل مرورگر Firefox از 23 درصد به 24/5 درصد رسیده و توانسته تقریباً یک چهارم بازار مرورگرها را به خود اختصاص دهد. مرورگر جدید Google Chrome هم در مدت زمان کوتاهی، توانسته سهم خود را از 3 درصد به 7 درصد برساند. ولی اکنون آخرین آمار نشان می دهد سهم مرورگر IE از 59 درصد به نزدیک 61 درصد رسیده و برای اولین بار IE توانسته از سهم مرورگر Firefox در بازار مرورگرها کم کند. کاربران جدید IE بیشتر در اروپا و آسیا بوده اند و میزان استفاده از IE در آمریکا تفاوت چندانی نکرده است.
این میزان افزایش اندک برای IE بسیار ارزشمند است وقتی بدانید که میزان رشد مرورگر Chrome در همین مدت، فقط یک سوم میزان رشد IE بوده است.

از طرف دیگر، شرکت IBM به همه 400 هزار کارمند خود در دنیا توصیه کرده که از مرورگر Firefox استفاده کنند و اگر هم تابحال از مرورگر دیگری استفاده می کرده اند، آن را کنار بگذارند. این دستور اداری نیست ولی با اقداماتی که مدیریت IBM در حال اجرا دارد، انتخاب مناسب دیگری برای کارمندان IBM وجود نخواهد داشت. در خبر و توصیه نامه ای که یکی از مدیران ارشد بخش Open Source آن شرکت نوشته و منتشر کرده، بدون اشاره به اینکه تابحال از چه مرورگری در IBM استفاده می شده، با ذکر دلایل فنی و امنیتی، استفاده از مرورگر Firefox به 400 هزار کارمند IBM توصیه شده است.

اشتراک گذاری

Facebook
Twitter
WhatsApp
Telegram

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *