اعمال محدودیت دولت آمریکا بر محصولات Kaspersky

به گزارش شرکت مهندسی شبکه گستر، هفته گذشته، دولت آمریکا، شرکت روسی Kaspersky را از فهرست فروشندگان تایید شده‌ای که سازمان‌های دولتی آمریکا می‌توانند از آنها تجهیزات فناوری خریداری کنند، حذف کرد. این تصمیم به علت احتمال استفاده دولت روسیه از محصولات این شرکت برای دسترسی به شبکه‌های آمریکا اتخاذ شده است.

این اقدام سوءظنی که طی چندین ماه گذشته در میان مقامات اطلاعاتی و قانون‌گذاران آمریکا علیه Kaspersky وجود داشت و این شرکت را به داشتن رابطه با سازمان‌های اطلاعاتی روسیه متهم می‌کردند پررنگ‌تر می‌کند.

سخنگوی وزرات خارجه آمریکا در بیانیه‌ای اعلام کرده که محصولات Kaspersky از فهرست فروشندگان اداره خدمات عمومی این کشور برای قراردادهایی که خدمات فناوری اطلاعات و تجهیزات عکاسی دیجیتالی را پوشش می‌دهند، حذف شده است. به گفته وی این اقدام پس از انجام بررسی‌های دقیق صورت پذیرفته است. او اولویت‌های اداره خدمات عمومی را حصول اطمینان از صحت عملکرد و امنیت سیستم‌های دولتی و شبکه‌های آمریکا اعلام کرده است.

ماه گذشته نیز برخی سناتورهای آمریکا اعلام کردند که لایحه‌ای را به جریان خواهند انداخت که استفاده از محصولات Kaspersky را در ارتش آمریکا ممنوع می‌کند. این تصمیم یک روز پس از آن اتخاذ شد که پلیس FBI از چندین نفر از کارکنان دفتر شرکت Kaspersky در آمریکا به عنوان بخشی از تحقیقات ضد جاسوسی اطلاعات بازجویی کرده بود.

با توجه به اتهاماتی که علیه روسیه مبنی بر دخالت این کشور در انتخابات ریاست جمهوری سال 2016 آمریکا مطرح شده است، موضوع استفاده از محصولات Kaspersky به مساله‌ای بسیار حساس و مهم در آمریکا تبدیل شده است.

Kaspersky، اتهامات وارد شده به این شرکت را رد کرده است.

اشتراک گذاری

Facebook
Twitter
WhatsApp
Telegram

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *