برگزاری سمینار “باج‌افزارها؛ دیروز، امروز و فردا” در استانداری سمنان

روز چهارشنبه، 14 تیر ماه سمینار “باج‌‌افزارها؛ دیروز، امروز و فردا” توسط استانداری سمنان و با مشارکت شرکت مهندسی شبکه گستر در سالن یادگار امام این استان برگزار شد.

در ابتدای این مراسم که با حضور مسئولین فناوری اطلاعات دستگاه‌های اجرایی استان سمنان و رابطین پدافند غیرعامل دستگاه‌ها و نهادهای این استان برگزار شد، جناب آقای ایرج کارخایی، مدیریت محترم کل و دبیر شورای پدافند غیر عامل استان ضمن عرض خوشامدگویی به میهمانان، به دو حمله وسیع سایبری باج‌افزارها در ماه‌های اخیر اشاره کردند.

ایشان با بیان عجین شدن حوزه فناوری اطلاعات با زندگی روزمره و امورات کاری افراد و افزایش سرعت و شفافیت امور در نتیجه آن، گفتند در کنار توانمندی‌ها، ظرفیت و پتانسیل بالای این فناوری، امنیت، حفاظت و حراست از این حوزه نیز اهمیت بسزایی دارد.

آقای کارخایی گفتند که ماهیت جنگ‌ها از نظامی به فناوری و از سخت به نرم در حال تغییر بوده و بسیاری از کشورها در حال افزایش توانایی‌های خود درحوزه‌های فناوری و ایجاد ارتش‌های موسوم به سایبری هستند. ارتش‌هایی که ممکن است نه فقط برای دفاع از زیرساخت‌های کشور خود که برای حمله به کشورهای دیگر وارد عمل شوند.

ایشان در پایان سخنانشان بر لزوم توجه هر چه بیشتر به حراست از حوزه فناوری اطلاعات تاکید کردند.

در ادامه و در بخش نخست این سمینار، کارشناسان شرکت مهندسی شبکه گستر، به معرفی انواع باج‌افزارها، روش‌های رمزنگاری و رمزگشایی فایل‌ها، راه‌های دریافت باج و نحوه انتشار جدیدترین باج‌افزارها پرداختند و چند نمونه از جدیدترین باج افزارها از جمله باج‌افزار مخرب Petya را به تفصیل بررسی و کالبدشکافی نمودند.

همچنین در بخش دوم این سمینار، کارشناسان این شرکت نسل جدید راهکارهای امنیتی برای تهدیدات امروزی را در دو حوزه امنیت نقاط پایانی و امنیت شبکه معرفی نمودند.

در پایان نیز، جلسه پرسش و پاسخ میان شرکت‌کنندگان و ارائه‌دهندگان برگزار شد و در طی آن به پرسش‌ها و ابهامات به تشریح پاسخ داده شد.

شرکت مهندسی شبکه گستر، ارائه دهنده محصولات و خدمات در زمینه امنیت شبکه از زمان تاسیس در سال ۱۳۷۰، همواره به امر آگاه‌سازی در زمینه امنیت فناوری اطلاعات توجهی خاص داشته است. بخش اخبار شبکه گستر، یکی از غنی‌ترین منابع اطلاعاتی در حوزه امنیت فناوری اطلاعات به شمار می‌رود. جدیدترین اخبار و رویدادهای امنیت دنیای دیجیتال در ایران و جهان بطور مستمر در اتاق خبر شرکت مهندسی شبکه گستر در اختیار عموم قرار داده می‌شود.

 

اشتراک گذاری

Facebook
Twitter
WhatsApp
Telegram

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *