باج افزار WannaCry همچنان قربانی می‌گیرد

به گزارش شرکت مهندسی شبکه گستر، در حالی که نزدیک به شش هفته از شناسایی WannaCry می‌گذرد و اطلاع‌رسانی‌های گسترده‌ای در خصوص راهکارهای پیشگیری از آلودگی به آن صورت پذیرفته اما این باج‌افزار همچنان قربانیان جدیدی می‌گیرد.

در یکی از جدیدترین نمونه ها، شرکت هوندا با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرده که در پی کشف باج‌افزار WannaCry در شبکه این شرکت، روز دوشنبه ناچار شده تا خط تولید خود را در یکی از کارخانجاتش در ژاپن به مدت یک روز متوقف کند. کارخانه مذکور ظرفیت تولید یک هزار دستگاه خودرو را در روز داراست.

در اردیبهشت ماه، بروز آلودگی به این باج‌افزار در شرکت‌های رنو و نیسان سبب شد که این شرکت‌های خودروساز نیز خطوط تولید خود را در برخی کشورها به‌طور موقت متوقف کنند.

در نمونه جدید دیگر، این هفته اعلام شد که 55 دوربین ثبت تخلف در استرالیا به WannaCry آلوده شده‌اند.

همانطور که در این گزارش به تفصیل پرداخته شده باج‌افزار WannaCry از طریق بهره‌جویی از آسیب‌پذیری SMB بر روی اینترنت و شبکه منتشر می‌شود. شرکت مایکروسافت اصلاحیه این آسیب پذیری را چند ماه پیش از انتشار WannaCry عرضه کرده بود و حتی پس از گسترش این باج‌افزار، در یک اقدام غیرمعمول، ‌اصلاحیه‌ای نیز برای سیستم‌های عامل از رده خارج خود ارائه کرد.

اکنون این پرسش مطرح می‌شود که چگونه برخی مسئولان امنیت شرکت‌های بزرگی همچون هوندا و راهبران زیرساخت‌های حساس، با سهل‌انگاری همچنان از نصب این اصلاحیه چشم‌پوشی می‌کنند.

اشتراک گذاری

Facebook
Twitter
WhatsApp
Telegram

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *