Bitdefender، سپر دفاعی مؤثر در برابر WannaCry

روز جمعه، 22 اردیبهشت ماه، باج‌افزار WannaCry ده‌ها هزار کامیپوتر را در سراسر جهان آلوده کرد. تنها در 24 ساعت نخست، تعداد آلودگی‌ها به این باج‌افزار به 185 هزار دستگاه در بیش از 100 کشور رسید.

آنچه که WannaCry را در مقایسه با سایر هم‌قطاران خود متمایز می‌کند انتشار خودکار آن در سطح شبکه و اینترنت با سوءاستفاده از ضعفی امنیتی موسوم به EternalBlue است.

WannaCry که با نام‌های WanaCrypt0r وWCRY نیز شناخته می‌شود، تهدیدی جدی برای سازمان‌ها است. تنها کافی است که دستگاه یک کاربر به این باج‌افزار آلوده شود؛ ظرف مدتی کوتاه، بدون نیاز به هر گونه دخالت کاربر، آلودگی به دستگاه‌های آسیب‌پذیر دیگر گسترش می‌یابد. بنابراین در صورت وجود یک دستگاه آلوده به این باج‌افزار در سطح شبکه، حتی دستگاه‌هایی که به اینترنت متصل نیستند نیز از گزند آن در امان نخواهند ماند.

فناوری‌های نسل بعدی یادگیری ماشین و بررسی حافظه Bitdefender سازمان‌ها را در برابر تهدیدات مخربی همچون WannaCry و بهره جوهایی نظیر EternalBlue ایمن نگاه خواهند داشت.

در جریان حمله اخیر نیز، سازمان‌های حفاظت شده توسط راهکار Bitdefender GravityZone و فناوری Bitdefender Hypervisor Introspection در برابر WannaCry، تهاجمی‌ترین باج‌افزار تاریخ در امان بوده‌اند.

فناوری یادگیری ماشین Bitdefender در تمامی نسخه‌های GravityZone فراهم است. این فناوری به نحوی طراحی شده که حملات از قبل دیده نشده در همان فاز اجرا شناسایی و خنثی شوند.

اشتراک گذاری

Facebook
Twitter
WhatsApp
Telegram

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *