انتشار فصلنامه امنیت فناوری اطلاعات

فصلنامه امنیت فناوری اطلاعات شرکت مهندسی شبکه گستر منتشر شد.

در سومین شماره فصلنامه امنیت فناوری اطلاعات شرکت مهندسی شبکه گستر، بدافزارهای جدید، حملات بااهیمت سایبری، گزارش‌های امنیتی، آسیب‌پذیری‌های امنیتی و آمار تهدیدات سایبری در سه ماهه چهارم 1395 مورد بررسی قرار گرفته است.

در این دوره نیز، بخش قابل توجهی از آلودگی‌های گزارش شده مربوط به باج‌افزارها بوده‌ است. در سومین شماره از فصلنامه شرکت مهندسی شبکه گستر، چندین باج‌افزار که با عملکرد خاص خود کاربران را در فصل زمستان هدف قرار دادند مورد بررسی قرار گرفته است. گر چه، نتایج یک تحقیق که مشروح آن را در این فصلنامه خواهید یافت نشان می‌دهد که برخی تبهکاران سایبری بدون نوشتن کدهای پیچیده و حرفه‌ای، تنها با ادعای رمزگذاری شدن اطلاعات دستگاه، موفق به اخاذی از بسیاری از سازمان‌های بزرگ می‌شوند.

همچنین در بهمن ماه محققان امنیتی از انتشار بدافزاری خبر دادند که هدف آن صنعت دفاعی آمریکا معرفی شده است. برخی از این افراد بدافزار مذکور را کار ایران دانسته‌اند که جزییات کامل آن را می‌توانید در این فصلنامه مطالعه کنید.

با پایان سال 2016، همانطور که در این شماره به آن پرداخته شده است سیستم عامل Google Android به‌عنوان آسیب‌پذیرترین نرم‌افزار و شرکت Oracle به‌عنوان تولیدکننده نرم‌افزار با بیشترین آسیب‌پذیری در این سال شناخته شدند. این رده‌بندی‌ها بر مبنای تعداد آسیب‌پذیری‌های گزارش شده توسط محققان در سال گذشته میلادی صورت گرفته است.

در زمستان امسال بیش از 20 هکر و گروه نفوذگر اقدام به تغییر ظاهر سایت‌های مبتنی بر یکی از نسخه‌های آسیب‌پذیر سامانه مدیریت محتوای WordPress کردند که مطالعه مشروح آن در این فصلنامه به تمامی مدیران سایت توصیه می‌شود.

همچنین در آستانه فرا رسیدن سال نو بر آن شدیم تا بر اساس رویدادها و تجارب کسب شده در گذشته به بررسی و پیش‌بینی اتفاقات حوزه امنیت فناوری اطلاعات در سال 96 بپردازیم. با این امید که همگی با آمادگی هر چه بیشتر سال جدید را آغاز کنیم.

شرکت مهندسی شبکه گستر، ارائه‌دهنده محصولات و خدمات در زمینه امنیت شبکه از زمان تأسیس در سال ۱۳۷۰، همواره به امر آگاه‌سازی در زمینه امنیت فناوری اطلاعات بهعنوان یکی از اصلی‌ترین راهکارهای مقابله با تهدیدات سایبری توجه خاص داشته است. امید است مطالب فصلنامه امنیت فناوری اطلاعات شرکت مهندسی شبکه گستر که حاصل تحقیق و پژوهش کارشناسان این شرکت است راهنمایی برای ارتقای دانش کاربران این حوزه باشد.

اشتراک گذاری

Facebook
Twitter
WhatsApp
Telegram

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *