سوء استفاده از حفره امنیتی Flash

افراد خلافکار و نفوذگران به طور گسترده و جدی از حفره امنیتی Flash Player که هفته گذشته توسط شرکت Adobe اصلاح شد، سوءاستفاده می‎کنند.

این حفره امنیتی به طور فوق‎العاده و اضطراری توسط شرکت Adobe اصلاح شده و نسخه به روز شده‎ای از نرم‎افزار Flash Player منتشر گردیده است. این دومین به روز رسانی Flash Player در 10 روز گذشته است.

افراد خلافکار با نفوذ به سایت‎های مختلف و مخفی کردن برنامه‎های مخرب خود در صفحات این سایت‎ها، به راحتی امکان سوءاستفاده از حفره امنیتی Flash Player را فراهم می‎کنند. فقط کافیست که کاربر به این سایت‎ها مراجعه کرده و صفحه‎های دستکاری شده را مشاهده کند.

شرکت Adobe در دو ماه گذشته، چهار دفعه و در شش ماه گذشته، شش دفعه نرم‎افزار Flash Player را به روز کرده است. در پنج مورد از این شش بار به روز رسانی، حفره امنیتی قبل از اصلاح شدن، مورد سوءاستفاده قرار گرفته بود.

با توجه به استفاده گسترده از نرم‎افزار Falsh Player، شانس موفقیت افراد خلافکار در رسیدن به اهداف شوم خود با استفاده از این نرم افزار، بسیار بیشتر از نرم‎افزارهای دیگر است. حتی یک مرورگر خاص نیز به این گستردگی مورد استفاده کاربران در جهان نیست. نرم‎افزار Flash Player تقریباً بر روی تمام کامپیوترهایی که به اینترنت وصل می‎شوند، نصب است.

اشتراک گذاری

Facebook
Twitter
WhatsApp
Telegram

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *