چه می کنه این گروه LulzSec !

هفته گذشته، گروه نفوگران Lulz Sec به نوعی هرروز خبرساز بودند. روز سه‎شنبه 31 خرداد ماه، پلیس انگلیس خبر از دستگیری یکی از اعضای اصلی (و شاید سردسته) گروه LulzSec داد. یک جوان 19 ساله در یکی از شهرهای کوچک انگلستان به اتهام ارتباط با این گروه نفوذگر و انجام حملات نفوذی به سایت‎های چند شرکت و مراکز دولتی دستگیر شد.

به دنبال انتشار خبر دستگیری این فرد، گروه LulzSec که از طریق شبکه اجتماعی Twitter اطلاع‎رسانی می‎کند، اهمیت فرد دستگیر شده را ناچیز دانسته و اعلام کردند که تنها یکی از تالارهای گفتگو (Chat Room) این گروه، بر روی سرور متعلق به این شخص بوده و این تنها ارتباط وی با گروه LulzSec است. بسیاری از مقامات امنیتی امیدوار بودند که با دستگیری این فرد، اطلاع‎رسانی Twitter متوقف شده و مشخص شود که وی سردسته گروه بوده است.

پس از این واقعه، در یک اتفاق عجیب، ابتدا به نظر می‎آمد که گروه LulzSec به روش همیشگی خود، از طریق Twitter اعلام کرده‎اند که با نفوذ به شبکه مرکز آمار انگلیس، اطلاعات سرشماری شهروندان انگلیسی را به سرقت برده‎اند. پس از اینکه مسئولان دولت انگلستان در این مورد ابراز تردید کرده و این خبر را دروغ و ساختگی اعلام کردند، گروه LulzSec با انتشار یک پیام جدید، ارتباط خود را با هر گونه نفوذ احتمالی به مرکز آمار انگلیس و سرقت اطلاعات سرشماری، تکذیب کردند.

در عین حال، گروه نفوذگران به فعالیت‎های خود ادامه داده و اینبار خبر نفوذ از کشور برزیل به گوش می‎رسید. دو سایت دولت و ریاست جمهوری برزیل از کار افتاده بودند. طبق معمول، با انتشار پیام Twitter این گروه مسئولیت نفوذ و از کاراندازی سایت‎های برزیلی را بر عهده گرفته و به همکاران برزیلی خود نیز تبریک گفتند.

در پایان هفته گذشته نیز، نفوذگران LulzSec به یک شرکت وابسته به پلیس FBI آمریکا و یک سازمان وابسته به دولت محلی در ایالت آریزونای آمریکا حمله کرده و سایت این دو موسسه را از کار انداختند.

اقدامات روزهای گذشته گروه LulzSec کاملاً نشان می‎دهد که گردانندگان این گروه بسیار کینه ورز و حساس به قدرت و توانایی‎های خود هستند. یک عضو گروه نفوذگر اسپانیایی که دانش و مهارت نفوذگران LulzSec را زیر سوال برده بود، مورد انتقاد شدید گروه قرار گرفت. در مقابل نیز، گروه اسپانیایی قول داد که مشخصات اعضای LulzSec را فاش کند. همچنین در یک حرکت انتقام جویانه، این گروه، دو نفر از اعضای خود را که اقدام به انتشار چند فایل Log کرده بودند، به طور علنی معرفی کرده و مشخصات آنها را منتشر کردند.

بسیاری از کارشناسان امنیتی و نفوذگران قدیمی توبه کرده، معتقدند که منم منم کردن اعضای این گروه و هیاهوی زیاد آنان به دنبال هر حمله و نفوذ، باعث لو رفتن و شناسایی سریع آنان خواهد شد.

حتی اگر فرد دستگیر شده ارتباط چندانی با اعضای گروه LulzSec نداشته باشد، سوابق گفتگوهای اعضای گروه در تالار گفتگو (Chat Room) می‎تواند رد پای مناسبی برای مقامات امنیتی باشد تا موفقیت و هویت این افراد را دنبال و شناسایی کنند. طبیعتاً پلیس از شیوه‎های متداول و همیشگی خود نیز برای دنبال کردن سرنخ ها و شواهدی که از فرد دستگیر شده به دست آورده است، استفاده خواهد کرد.

باید منتظر ماند و ادامه داستان گروه LulzSec را در هفته‎های آینده دنبال کرد.

اشتراک گذاری

Facebook
Twitter
WhatsApp
Telegram

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *