ویروس استارس وجود خارجی ندارد

هدف اصلی ویروس استاكس نت، تخلیه اطلاعاتی صنعت هسته‌ای ایران بود كه البته این ویروس به هدف اصلی خود دست نیافت؛ ولی به هر حال توانست بخشی از اطلاعات صنعتی ایران را به خارج از كشور منتقل كند.

به گزارش خبرگزاری ایسنا،”محمود لیایی” رییس مركز فن‌آوری اطلاعات و ارتباطات وزارت صنایع و معادن با اشاره به اینكه آمار دقیقی از حجم اطلاعات منتقل شده از كشور توسط ویروس استاكس نت وجود ندارد، اظهار كرد: «ما ستاد دفاع سایبری صنعت و معدن را با هدف آموزش، پیشگیری و مقابله با ویروس‌های صنعتی تشكیل دادیم. البته احساس خطر همیشه وجود دارد و ممكن است همین حالا هم ویروس‌هایی در حال انتقال صنعتی كشور باشند كه ما از‌ آن‌ها بی خبر باشیم.»
او با اشاره به اینكه آمار دقیقی از میزان آلودگی واحدهای صنعتی به ویروس استاكس نت وجود ندارد، گفت:‌ «برخی واحدهای صنعتی گزارش‌هایی را درباره ایجاد اختلال در فعالیت خود ناشی از استاكس نت به ما داده‌اند.»
وی همچنین درباره‌ ویروس استارس توضیح داد: «فقط یك نفر درباره این ویروس اظهار نظر كرد كه او هم هیچ دلیل و مدركی نداشت. به طور كلی ویروسی با نام استارس وجود خارجی ندارد، بلكه نام اصلی آن ویروس استاف است.»
لیایی افزود: «تاكنون هیچ دستگاهی آلوده شدن خود به ویروس استاف را به ما اعلام نكرده است و به نظر می رسد اخبار منتشر شده درباره شیوع این ویروس در ایران بیشتر تبلیغاتی بوده است.»
رییس مركز فن‌آوری اطلاعات و ارتباطات وزارت صنایع در ادامه با اشاره به برنامه‌ریزی‌های انجام شده برای سرمایه گذاری یک هزار و 200 میلیارد تومانی در صنعت IT و حوزه‌های مرتبط با آن طی برنامه پنجم توسعه توضیح داد: «به این ترتیب در برنامه پنجم سالانه باید 250 میلیارد تومان در صنعت IT كشور سرمایه گذاری شود. همچنین سهم صنعت IT از تولید ناخالص كشور طی برنامه پنجم باید به دو درصد برسد. ضمن این كه سهم صنعت IT از صادرات غیر نفتی كشور نیز تا پایان برنامه پنجم توسعه باید بالغ بر 1.5 درصد شود.»
این مقام مسوول با اشاره به این‌كه برنامه سرمایه‌گذاری در صنعت IT كشور طی برنامه پنجم توسعه تا پایان شهریور ماه امسال تدوین می‌شود، اظهار كرد: «تا پایان برنامه پنجم توسعه سهم صنعت IT از تولید ناخالص داخلی ایران از نظر رقمی به 10 میلیارد دلار خواهد رسید.»

اشتراک گذاری

Facebook
Twitter
WhatsApp
Telegram

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *