پلیس فتا

دستگیری عامل برداشت غیرمجاز به روش اسکیمنگ

به گزارش شرکت مهندسی شبکه گستر به نقل از پایگاه اطلاع رسانی پلیس فتا، معاون هماهنگ کننده شرق تهران، از شناسایی و دستگیری فرد جاعلی که به روش اسکیمنگ اقدام به برداشت غیر مجاز از حساب شهروندان به مبلغ 270 میلیون ریال در شهرستان پاکدشت کرده بود، خبر داد.

سرهنگ‌ سلمان آدینه‌وند‌ اظهار کرد: در پی مراجعه و شکایت جمعی از شهروندان مبنی بر برداشت غیر قانونی ازحساب بانکی آنها، تحقیق و بررسی موضوع در دستور کار ماموران پلیس فتا شهرستان قرار گرفت.

وی افزود: ماموران با انجام تحقیقات و رصد فنی دریافتند، متهم با استفاده از شیوه اسکیمنگ در هنگام پرداخت اقدام به کپی‌‌برداری از کارت عابر بانک مشتریان خود نموده و با جعل کارت آنها اقدام به برداشت 270 میلیون ریال از حساب بانکی قربانیان می‌کند.

معاون هماهنگ کننده شرق استان تهران، خاطر‌نشان‌کرد: ماموران پلیس فتا با استفاده از روش‌های فنی و کشف رد پای متهم در فضای سایبری و بانکی، موفق به شناسایی مشخصات حساب‌های متهم و دستگیری این فرد کلاهبردار شدند.

این مقام انتظامی اظهار کرد: با انجام تحقیقات تکمیلی مشخص شد متهم با جعل عنوان و با استفاده از مدارک شناسایی تقلبی اقدام به ایجاد چندین هویت جعلی و حساب بانکی نموده و بدین وسیله به کلاهبرداری از شهروندان می‌پرداخت.

سرهنگ آدینه‌وند‌ با هشدار به شهروندان توصیه کرد: هنگام خرید و پرداخت به وسیله کارت بانکی از فروشنده بخواهید که دستگاه کارتخوان را در معرض دید قرار داده و قیمت و رمز عبور خود را شخصا وارد نمایید؛ همچنین رمز کارت بانکی خود را به هیچ وجه در اختیار دیگران قرار ندهید.

اشتراک گذاری

Facebook
Twitter
WhatsApp
Telegram

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *