سمینار سایبری

برگزاری سمینار “کالبدشکافی تهدیدات سایبری” به مناسبت هفته پدافند غیرعامل

به مناسبت هفته پدافند غیرعامل، شرکت مهندسی شبکه گستر با حمایت اداره کل سازمان پدافند غیرعامل استانداری خوزستان اقدام به برگزاری سمینار کالبدشکافی تهدیدات سایبریدر اهواز نمود.

به گزارش شرکت مهندسی شبکه گستر به نقل از استانداری خوزستان، در این سمینار که با حضور حدود 300 نفر از مدیران و کارشناسان حوزه فن‌آوری اطلاعات از دستگاه‌های اجرایی استان، فرمانداری‌ها و شهرداری‌ها صبح روز یکشنبه 95/8/9 در سالن مخابرات این استان برگزار شد، آقای مهندس حری مدیرکل پدافند غیرعامل هشدار داد، همچنان که پیشرفت در عرصه‌های مختلف مدیون پیشرفت در حوزه ی فن‌آوری اطلاعات بوده است، به همان میزان نیز نباید از آسیب‌های متصور برای این حوزه غافل بود. 

img_3488

در ادامه این سمینار خانم مهندس اسماعیلی مشاور فن‌آوری اطلاعات استانداری خوزستان با ارائه دوره‌ای آموزشی با عنوان زیرساخت‌های کلید عمومی در کشور” به بیان مسائل و دغدغه‌های موجود در حوزه تجارت الکترونیک در کشور پرداخت. وی با اشاره به نقش مهم تدوین استانداردها و وضع قوانین مورد نیاز در حوزه تجارت الکترونیک، آن را در رفع نگرانی‌های عمومی برای فعالیت در فضای کسب و کار مجازی، بسیار مهم دانست.

img_3519

دیگر سخنران این سمینار، آقای مهندس صالح نساج مدیرکل ارتباطات و فن‌آوری اطلاعات استان خوزستان، با تشریح بخشنامه “استانداردها و الزامات فنی درگاه‌ها” به اهمیت رعایت استانداردها برای رسیدن به وضعیت امنیتی مطلوب اشاره نمودند.

img_3508

پس از آن آقای مهندس محضرنیا، مدیر گروه پشتیبانی شرکت مهندسی شبکه گستر، به تشریح و کالبدشکافی جدیدترین تهدیدات سایبری در شش ماهه اول سال جاری پرداخت. در این ارائه مخرب‌ترین بدافزارها و حملات سایبری نوین مورد بررسی قرار گرفت و راهکارهای مقابله با آنها معرفی شد. در آخرین بخش، در جلسه پرسش و پاسخ به سئوالات و ابهامات شرکت‌کنندگان به تشریح پاسخ داده شد.

img_3563

در برگزاری این سمینار، شرکت‌های پارس آوان و پردازشگر امن، دو نماینده استانی شرکت مهندسی شبکه گستر همکاری و مشارکت فعالانه‌ای داشتند.

شرکت مهندسی شبکه گستر، ارائه دهنده محصولات و خدمات در زمینه امنیت شبکه از زمان تاسیس در سال ۱۳۷۰، همواره به امر آگاه‌سازی در زمینه امنیت فناوری اطلاعات توجهی خاص داشته است. بخش اخبار شبکه گستر، یکی از غنی‌ترین منابع اطلاعاتی در حوزه امنیت فناوری اطلاعات به شمار می‌رود. جدیدترین اخبار و رویدادهای امنیت دنیای دیجیتال در ایران و جهان بطور مستمر در اتاق خبر شرکت مهندسی شبکه گستر در اختیار عموم قرار داده می‌شود.

اشتراک گذاری

Facebook
Twitter
WhatsApp
Telegram

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *