نماد سایت اتاق خبر شبکه گستر

اصلاحیه‌های امنیتی مایکروسافت برای ماه میلادی اکتبر

آپدیت های مایکروسافت

به گزارش شرکت مهندسی شبکه گستر، روز سه شنبه 20 مهر ماه، شرکت مایکروسافت اصلاحیه های امنیتی ماهانه خود را برای ماه میلادی اکتبر منتشر کرد.

طبق اطلاعیه شرکت مایکروسافت، برای ماه میلادی اکتبر، 10 اصلاحیه امنیتی (شماره های MS16-118 تا MS16-127) منتشر شده است. در این بین، 5 اصلاحیه درجه اهمیت “حیاتی” (Critical)،و4 اصلاحیه درجه اهمیت “مهم” (Important) و یک اصلاحیه درجه اهمیت “متوسط” (Moderate) دارند. این 10 اصلاحیه در مجموع 45 آسیب پذیری را در سیستم های عامل و نرم افزارهای Microsoft ترمیم می کنند. ضمن اینکه پنچ اصلاحیه این ماه ضعف هایی امنیتی از نوع روز صفر (Zero-day) را که مورد بهره جویی نفوذگران قرار گرفته اند ترمیم می کنند.

همان طور که پیش تر اعلام شده بود از ماه میلادی جاری اصلاحیه های ماهانه نسخه های ۷،و۸٫۱،و۲۰۰۸R2،و۲۰۱۲ و ۲۰۱۲R2 سیستم عامل Windows در قالب دو فایل Monthly Rollup و Security-only Updates عرضه می شود. این روش جدید به روزرسانی از Windows 10 الگو برداری شده است.

 
اصلاحیه های حیاتی

تمامی اصلاحیه های امنیتی حیاتی این ماه حداقل یک آسیب پذیری اجرای از راه دور کد (Remote Code Execution) را ترمیم می کنند.

اصلاحیه های مهم
اصلاحیه متوسط

اطلاعات و جزئیات بیشتر درباره اصلاحیه های امنیتی ماه اکتبر را می توان از اینجا دریافت و مطالعه کرد.

خروج از نسخه موبایل