تغییر نحوه عرضه اصلاحیه های مایکروسافت از ماه اکتبر

به گزارش شرکت مهندسی شبکه گستر، شرکت مایکروسافت روز دوشنبه، 25 مرداد ماه اعلام کرد که از ماه اکتبر روش عرضه اصلاحیه ها برای نسخه های 7،و8.1،و2008R2،و2012 و 2012R2 سیستم عامل Windows تغییر خواهد کرد و کلیه اصلاحیه های ماهانه هر یک از این سیستم های عامل تنها در قالب یک فایل عرضه خواهد شد.

سالهاست که شرکت مایکروسافت، ماهانه اصلاحیه های این سیستم های عامل را بر اساس بخشی که توسط هر اصلاحیه ترمیم می شود بصورت جداگانه عرضه می کند. برای مثال در اصلاحیه های ماه آگوست برای سیستم عامل Windows 7 در مجموع 4 اصلاحیه عرضه شده بود و هر یک از این اصلاحیه ها می بایست بصورت جداگانه دانلود و نصب می شدند.

هر چند در حالت فعلی کاربر قادر است که تنها اصلاحیه(های) مورد نظر خود را بر روی سیستم نصب کند اما مایکروسافت این روش را مسبب بروز عدم یکپارچگی و اشکالات بالقوه می داند.

اکنون شرکت مایکروسافت اعلام کرده که از ماه اکتبر برای نسخه های 7،و8.1،و2008R2،و2012 و 2012R2 سیستم عامل Windows دو نوع اصلاحیه Monthly Rollup و Security-only Updates را عرضه خواهد کرد.

Monthly Rollup

این اصلاحیه ها که بصورت ماهانه برای سیستم های عامل مذکور عرضه خواهند شد باگ های امنیتی و غیرامنیتی را در قالب یک فایل به روز رسانی ترمیم می کنند. این نوع به روز رسانی ها بر روی Windows Update،وWSUS،وSCCM و Microsoft Update Catalog منتشر خواهند شد.

فایل عرضه شده در هر ماه حاوی اصلاحیه های عرضه شده از ماه اکتبر خواهد بود. برای مثال Monthly Rollup عرضه شده در اکتبر 2016 شامل تمامی اصلاحیه های ماه اکتبر است اما Monthly Rollup ماه نوامبر شامل اصلاحیه های ماه اکتبر و نوامبر خواهد بود. بنابراین بجای نصب چندین اصلاحیه عملاً یک فایل به روز رسانی بر روی هر سیستم نصب می شود.

مایکروسافت اعلام کرده که بتدریج اصلاحیه های عرضه شده در گذشته را نیز در این به روز رسانی ها اضافه خواهد کرد. در آن صورت با اجرای یک فایل Monthly Rollup بر روی سیستم عامل کلیه اصلاحیه ها بر روی آن نصب خواهد شد.

Security-only Updates

این نوع به روز رسانی ها تنها شامل اصلاحیه های امنیتی هر یک از سیستم های عامل مذکور در یک ماه میلادی هستند. بر خلاف Monthly Rollup این نوع فایل به روز رسانی اصلاحیه های ماه قبل را در خود ندارد و فقط حاوی اصلاحیه های آن ماه است.

Security-only updates را می توان از طریق WSUS،وSCCM و Microsoft Update Catalog بر روی هر سیستم توزیع کرد. Windows Update تنها Monthly Rollup را منتشر خواهد کرد و Security-only Updates از طریق آن قابل نصب نخواهد بود.

همچنین به روز رسانی نرم افزار NET Framework. نیز قرار است که مشابه روش Monthly Rollup انجام شود.

شایان ذکر است که این روش جدید به روزرسانی در حقیقت از Windows 10 الگو برداری شده است.

اشتراک گذاری

Facebook
Twitter
WhatsApp
Telegram

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *