فعالیت گسترده گروه نفوذ گران “ناشناس”

این روزها نام گروه نفوذگران “ناشناس” (Anonymous) در حملات مختلف در نقاط گوناگون جهان، دائما مطرح می‎شود. در ماه‎های اخیر، حملات متعدد به سایت‎های مختلف شرکت Sony توسط این گروه، در سطح جهان خبرساز شده است.

اکنون تشکیلات محلی این گروه از نفوذگران “ناشناس”، حملات مستقلی را در کشورهای مختلف به اجرا می‎گذارند. اخیراً تشکیلات محلی این گروه در کشور هند، موفق شد که سایت ارتش این کشور را برای مدتی از کار بیندازد. البته بعد از آنکه، از سوی برخی اعضا همین تشکیلات، این حمله مورد انتقاد قرار گرفت، وضعیت سایت ارتش هند به حالت عادی بازگشت.

در کشور ترکیه نیز پس از حمله این گروه به برخی سایت‎های دولتی، در یک اقدام ضربتی، مقامات دولتی این کشور از دستگیری 32 نفر از اعضای تشکیلات محلی گروه نفوذگران “ناشناس” خبر دادند. حمله به سایت‎های دولتی ترکیه به نشانه اعتراض به محدودیت‎هایی است که دولت ترکیه تصمیم دارد برای دسترسی به اینترنت وضع کند. ماه گذشته نیز مردم در اعتراض به این تصمیم دولت، در 30 شهر ترکیه دست به اعتراضات خیابانی زده بودند.

اخیراً نیز به دنبال دستگیری تعدادی از افراد این گروه توسط پلیس اسپانیا، حملات گسترده‎ای علیه سایت‎های پلیس این کشور انجام شد که پس از یک وقفه کوتاه، این سایت‏ها مجدداً فعال و قابل دسترسی شدند.

بسیاری از حملات برنامه‎ریزی شده توسط این گروه، با استفاده از ابزاری به نام Low Orbit Ion Cannon به اجرا در می‎آید. این ابزار برای انجام حملات “از کار اندازی سرویس” (Denial of Services) بسیار موثر است ولی هویت افرادی که در این حملات شرکت می‎کنند، به آسانی قابل شناسایی و رهگیری است.

هدف اصلی گروه نفوذگران “ناشناس” اعتراض به برخی اقدامات سیاسی دولت‎ها است که مخالف نظر و اعتقاد اعضای این گروه هستند.

اشتراک گذاری

Facebook
Twitter
WhatsApp
Telegram

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *