خرابکاری LulzSec برای سرگرمی

گروه خرابکاران و نفوذگرانه LulzSec هفته شلوغی را پشت سر گذاشتند.

پس از کسب اندکی شهرت از بابت نفوذ به سایت Sony Pictures، طی چند روز اخیر اعضای این گروه خرابکار، بدون هیچ هدف و برنامه خاصی و به گفته خودشان، فقط برای سرگرم شدن، به برخی سایت‎ها حمله و نفوذ کردند.

این گروه در ابتدا به یکی از سرورهای سایت کنگره آمریکا نفوذ کرده و برخی اطلاعات را از روی آن به سرقت بردند. سپس سایت CIA آمریکا را برای مدتی مختل کردند. در ابتدا، سایت cia.gov اصلاً قابل دسترسی نبود و بعد از آن نیز تا مدت‎ها به کندی عمل می‎کرد.

بعد از این دو حمله نیز، گروه LulzSec با وقاحت تمام، شماره تلفنی را اعلام کرد تا هر کسی که می‎خواهد سایتی را از کار بیندازد یا به آن حمله کند، با آنان تماس بگیرد.

در پایان هفته نیز، حملاتی علیه یک تعداد سایت بازی نظیر Eve Online، Minecraft، League of Legands ترتیب دادند.

در این مدت، هر سایتی که از اقدامات این گروه انتقاد کرده، نیز مورد حمله قرار گرفته است. از جمله سایت Escapist که یک نشریه خبری اینترنتی است.

برخی کارشناسان امنیتی با وجود اینکه اینگونه حملات مخرب را محکوم می‎کنند، اعتقاد دارند که این حملات باعث خواهد شد تا مدیران و تصمیم گیرندگان شرکت‎ها و موسسات بزرگ که طی چند سال گذشته به خاطر شرایط بد اقتصادی، بودجه بخش امنیت IT را کاهش داده بودند، یکبار دیگر به اهمیت نقش امنیت در IT توجه کرده و سرمایه‎گذاری لازم را در این زمینه به عمل آورند.

اشتراک گذاری

Facebook
Twitter
WhatsApp
Telegram

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *