6 دلار … 6 دلار … حراج دوباره سرورهای هک شده

وب سایتی که دسترسی غیرمجاز به سرورهای هک شده در دنیا را به قیمت های بسیار ارزان می فروخت، دوباره فعالیت خود را از سر گرفته است. مدتی قبل، پس از انتشار اخباری درباره این سایت، فعالیت آن متوقف شده بود.

به گزارش شرکت مهندسی شبکه گستر، اواخر خرداد سال جاری، پس از افشای فعالیت فروشگاه آنلاین xDedic توسط شرکت ضدویروس Kaspersky فعالیت آن متوقف گردید. این فروشگاه آنلاین که بیش از دو سال از آغاز فعالیت آن می گذشت، دسترسی غیرمجاز به 70 هزار سرور هک شده در دنیا را به معرض فروش گذاشته بود.

پس از افشای این فعالیت مجرمانه و با کمک چندین شرکت ارائه دهنده خدمات اینترنت (ISP) در جهان، فعالیت فروشگاه آنلاین xDedic مسدود و متوقف گردید.

ولی اکنون در مدتی کمتر از یکماه، سازندگان و گردانندگان این سایت مخرب توانسته اند فعالیت خود را دوباره شروع کنند. این خبر بر اساس مشاهدات شرکت امنیتی Digital Shadow منتشر شده است.

طبق اعلام شرکت امنیتی Digital Shadow، چهارم تیر ماه یک فرد ناشناس با نام مستعار xDedic بر روی یک تالار گفتگوی هکرها، نشانی جدید سایت را اعلام می کرده است.

سایت جدید XDedic کاملاً مشابه سایت قبلی است ولی هیچیک از حسابهای کاربری قبلی در این سایت فعال نیستند. این فروشگاه جدید بر روی یک سایت مخرب فرانسوی هم که در دنیای تاریک اینترنت (Dark Web) قابل دسترسی است، خدمات خود را ارائه می کند.

فعلاً مشخص نیست که سایت فروشگاهی جدید چه تعداد بازدیدکننده و عضو پیدا کرده است. ولی سایت قبلی xDedic ماهانه 30 هزار بازدیدکننده داشته است. هم اکنون، فروشگاه جدید xDedic با هزینه 50 دلار عضو جدید می پذیرد.

شرکت ضدویروس Kaspersky که فعالیت سایت xDedic را بار اول کشف و گزارش کرد، شروع بکار مجدد این سایت را تائید کرده است. بر اساس گزارش اولیه این شرکت، آمارهای جمع آوری شده نشان می دهد که سایت xDedic دسترسی به بیش از 170 هزار سرور هک شده را در دو سال گذشته به قیمت های ناچیزی، جدود 6 دلار برای هر سرور، می فروخته است.

اشتراک گذاری

Facebook
Twitter
WhatsApp
Telegram

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *