انتشار کلیپ “شبکه های مخرب”

شرکت مهندسی شبکه گستر که ربع قرن تجربه در ارائه محصولات و خدمات در زمینه امنیت شبکه را در کارنامه خود دارد پس از ساخت مجموعه کلیپ های ایران و جنگ های سایبری و باج افزارها و راه های مقابله با آنها اکنون اقدام به انتشار کلیپی دیگر با عنوان “شبکه های مخرب” نموده است.

شبکه های مخرب که به Botnet مشهورند، از تعداد بسیار زیادی از کامپیوترهای کاربران عادی که به بدافزار خاصی آلوده شده اند و از طریق آن تحت کنترل گردانندگان شبکه مخرب قرار گرفته اند، تشکیل می شوند.

مبارزه با این شبکه های مخرب یک چرخه بدون پایان و دائمی است. به محض شناسایی و مسدود ساختن یک سرور فرماندهی و یا یک شبکه مخرب، گردانندگان این فعالیت های مخرب و مجرمانه، سرورهای جایگزینی را راه اندازی کرده و به روش های دیگری، اقدام به ایجاد شبکه های مخرب جدید می کنند.

کاربرد اصلی شبکه های مخرب اجرای حملات توزیع شده برای از کاراندازی سرویس  (DDoS) است. هدف اصلی از اجرای این نوع حملات کند کردن و یا حتی توقف خدمات دهی سرور هدف است.

در این کلیپ انواع شبکه های مخرب و نحوه عملکرد آنها مرور و بررسی شده است.

کلیپ “شبکه های مخرب” در همین صفحه و یا از طریق این پیوند قابل مشاهده است. همچنین برای دریافت فایل این کلیپ می توانید به این صفحه مراجعه کنید.

 

 

 

شرکت مهندسی شبکه گستر، ارائه دهنده محصولات و خدمات در زمینه امنیت شبکه از زمان تاسیس در سال ۱۳۷۰، همواره به امر آگاه سازی در زمینه امنیت فناوری اطلاعات توجهی خاص داشته است. بخش اخبار شبکه گستر، که بیش از هشت سال از راه اندازی آن می گذرد، یکی از غنی ترین منابع اطلاعاتی در حوزه امنیت فناوری اطلاعات به شمار می رود. جدیدترین اخبار و رویدادهای امنیت دنیای دیجیتال در ایران و جهان بطور مستمر در اتاق خبر شرکت مهندسی شبکه گستر در اختیار عموم قرار داده می شود.

اشتراک گذاری

Facebook
Twitter
WhatsApp
Telegram

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *