انتشار کلیپ “باج افزارها و راه های مقابله با آنها”

شرکت مهندسی شبکه گستر که ربع قرن تجربه در ارائه محصولات و خدمات در زمینه امنیت شبکه را در کارنامه خود دارد پس از ساخت مجموعه کلیپ های ایران و جنگ های سایبری اکنون اقدام به انتشار کلیپی دیگر با عنوان باج افزارها و راه های مقابله با آنها نموده است.

باج افزار یا Ransomware گونه ای بدافزار است که از راه های مختلف دسترسی به فایل های کاربر را محدود ساخته و برای دسترسی مجدد، از او درخواست باج می کند.

در سال های اخیر آن دسته از باج افزارهایی که از طریق رمزنگاری اقدام به محدودسازی دسترسی کاربر به فایل ها می کنند موفقیت های بی مثالی را نصیب گردانندگان تبهکار خود کرده اند و بر اساس آمار، تعداد این باج افزارها به شدت در حال افزایش است.

در این نوع محدودسازی، هدف از رمز کردن، تغییر ساختار فایل است؛ به نحوی که تنها با داشتن کلید رمزگشایی بتوان به محتوای فایل دسترسی پیدا کرد. پیچیدگی و قدرت این کلیدها بر اساس تعداد بیت بکاررفته در ساخت کلید است. هر چه تعداد این بیت ها بیشتر باشد شانس یافتن آن هم دشوارتر و در تعداد بیت بالا عملاً غیرممکن می شود.

متأسفانه در یک سال اخیر تعداد قابل توجهی از سیستم های سازمان ها و شرکت های ایرانی نیز هدف این نوع باج افزارها قرار گرفته اند.

در این کلیپ انواع باج افزارها و نحوه عملکرد آنها مرور شده و راهکارهای پیشگیری و مقابله با این گونه از بدافزارها مورد بررسی قرار می گیرد.

این کلیپ در همین صفحه و یا از طریق این پیوند قابل مشاهده است. همچنین برای دریافت فایل این کلیپ به این صفحه مراجعه کنید.

 

 

 

شرکت مهندسی شبکه گستر، ارائه دهنده محصولات و خدمات در زمینه امنیت شبکه از زمان تاسیس در سال ۱۳۷۰، همواره به امر آگاه سازی در زمینه امنیت فناوری اطلاعات توجهی خاص داشته است. بخش اخبار شبکه گستر، که نزدیک به هشت سال از راه اندازی آن می گذرد، یکی از غنی ترین منابع اطلاعاتی در حوزه امنیت فناوری اطلاعات به شمار می رود. جدیدترین اخبار و رویدادهای امنیت دنیای دیجیتال در ایران و جهان بطور مستمر در اتاق خبر شرکت مهندسی شبکه گستر در اختیار عموم قرار داده می شود.

اشتراک گذاری

Facebook
Twitter
WhatsApp
Telegram

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *