خرید 4 میلیون Windows 10 توسط وزارت دفاع آمریکا

به نظر می رسد Windows 10 آنقدر امن و مطمئن محسوب می شود که وزارت دفاع آمریکا تصمیم به نصب این سیستم عامل 7 ماهه بر روی 4 میلیون از دستگاه های خود گرفته است.

به گزارش شرکت مهندسی شبکه گستر، بر طبق اعلام شرکت مایکروسافت، وزارت دفاع آمریکا قصد دارد در فرصتی یک ساله، سیستم عامل لپ تاپ ها، کامپیوترها و دستگاه های همراه خود را به Windows 10 ارتقاء دهد. مایکروسافت این بازه زمانی برای ارتقاء را با در نظر گرفتن اندازه و پیچیدگی ساختار وزارت دفاع آمریکا بی سابقه می داند.

هر چند وزارت دفاع آمریکا از مشتریان قدیمی مایکروسافت محسوب می شود اما استفاده انبوه از جدیدترین سیستم عامل آن هم با چنین سرعتی کمی تعحب برانگیز است. بر خلاف انتظارات، این وزارتخانه کلیدی زودتر از بسیاری از شرکت ها و سازمان های غیر حساس چنین تصمیمی را اتخاذ کرده است.

اگر چه وزارت دفاع آمریکا اعلام نکرده از کدام قابلیت های امنیتی Windows 10 استفاده خواهد کرد اما برخی بر این باورند که فناوری اصالت سنجی بیومتریک در سیستم عامل جدید یکی از اصلی ترین دلایل این ارتقای زودهنگام بوده است.

در اوایل سال میلادی جاری، شرکت مایکروسافت اعلام کرد که Windows 10 بر روی 200 میلیون دستگاه نصب شده است. این شرکت پیش تر هم رسیدن به 1 میلیارد دستگاه در عرض 2 تا 3 سال را از اهداف خود خوانده بود.

این فروش مایکروسافت قطعاً راه را برای این شرکت به منظور تشویق دیگر سازمان ها و شرکت های بزرگ برای استفاده از Windows 10 هموارتر خواهد کرد.

اشتراک گذاری

Facebook
Twitter
WhatsApp
Telegram

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *