هشدار Twitter به برخی از کاربران در خصوص حملات دولتی

در روزهای اخیر، شبکه اجتماعی Twitter به برخی از کاربرانش هشدار داده که ممکن است هدف حملات نفوذگران دولتی قرار گرفته باشند.

به گزارش شرکت مهندسی شبکه گستر به نقل از سایت ComputerWorld، در پیام Twitter آمده که به نظر می رسد این مهاجمان (احتمالاً مرتبط با یک دولت) در پی دستیابی به اطلاعاتی همچون نشانی های ایمیل، نشانی های IP و یا شماره های تلفن  هستند.

CV_IXw-UwAAYQ43
مشخص نیست چه تعداد از کاربران این هشدارها را دریافت کرده باشند؛ اما Twitter در پیامش گفته که گروه کوچکی از کاربران هدف این حملات قرار گرفته اند.

به گزارش شرکت مهندسی شبکه گستر به نقل از سایت ComputerWorld، بسیاری از کاربرانی که دریافت این هشدارها را اعلام کرده اند فعالان حریم خصوصی و محققان امنیتی بوده اند که برخی از آنها با نام های مستعار بر روی Twitter مطالب خود را منتشر می کرده اند.

Twitter کاربران بالقوه در خطر را به سامانه Tor و نکات توصیه شده توسط Electronic Frontier Foundation ارجاع داده است. این در حالی است که پیش تر، برخی منابع خبر داده بودند که Twitter هویت کاربرانی که از طریق Tor به سایت این شرکت متصل می شدند را از طریق شماره تماس اصالت سنجی می کرده است. حالا به نظر می رسد این نفوذگران دولتی در پی همان شماره های تماس هستند.

اشتراک گذاری

Facebook
Twitter
WhatsApp
Telegram

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *