اصلاح 41 ضعف امنیتی در نسخه جدید Chrome

به گزارش شرکت مهندسی شبکه گستر، شرکت Google نسخه جدید مرورگر Chrome را برای سیستم های عامل Windows،وLinux و Mac منتشر کرد. در این نسخه جدید 41 ضعف امنیتی ترمیم شده است.

از 41 ضعف امنیتی که در نسخه جدید Chrome 47 برطرف شده اند، جزییات تنها 22 مورد آنها که توسط یابندگانی خارج از Google به این شرکت گزارش شده اند منتشر شده است. بر اساس طرح تشویقی Google، در مجموع، بیش از 105 هزار دلار به این یابندگان پاداش داده شده است. از این 22 ضعف امنیتی، درجه اهمیت 13 مورد آنها بالا، 6 مورد متوسط و 3 مورد کم گزارش شده است.

علاوه بر ترمیم ضعف های امنیتی، بخش Notification Center نیز در نسخه جدید حذف شده است. این بخش، در سال 2013، به فهرست قابلیت های Chrome اضافه شد. اما حدود 2 ماه قبل، Google اعلام کرد که در پی عدم استقبال کاربران از Notification Center، آن را در نسخه بعدی Chrome برای سیستم های عامل Windows،وLinux و Mac حذف خواهد کرذ.

این اقدام در راستای پروژه ای با عنوان Project Eraser است که می کوشد قابلیت های کم ارزش Chrome را حذف کند. هدف، افزایش امنیت بدنبال حذف کدهای اضافی – و بالقوه آسیب پذیر – است.

مرورگر Chrome بطور خودکار به روز شده و نسخه جدید نصب می گردد. ولی کاربرانی که مایل به ارتقاء دستی این مرورگر هستند یا علاقمندان به استفاده از این مروگر می توانند جدیدترین نسخه Chrome را از سایت Google دریافت کنند.

اشتراک گذاری

Facebook
Twitter
WhatsApp
Telegram

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *